شناسه خبر: ۱۶۲۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد

هم زمان با ایام الله دهه فجر؛

آیین بهره برداری از پروژه های شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد برگزار شد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز در آیین بهره برداری از پروژه های شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با تبریک فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب گفت: ما در شرکت توزیع برق مشهد وظیفه و افتخار تامین برق بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار مشترک در شهرستان مشهد و طرقبه و شاندیز را بر عهده داریم و به لطف خدا امروز در یک اقدام جهادی و بسیار دشوار شاهد بهره برداری از پروژه های حاشیه شهر با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال هستیم.

آیین بهره برداری از پروژه های شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد برگزار شد

 به گزارش مشهد فوری؛ مهندس عبدالوحید مهدوی نیا افزود: با تلاش های انجام شده در سال های قبل تمامی شبکه های فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شده و به پایداری شبکه کمک زیادی می کند و در برف اخیر هم شاهد کمترین خاموشی ها بودیم. 

 وی ادامه داد: هم چنین بیش از هزار و ۶۰۰ کیلو متراژ سیم های لخت شبکه فشار متوسط هوایی با هادی های روکشدار در سال های قبل تعویض شده که این اقدام در کاهش خاموشی ها خیلی موثر است و ادامه روند تعویض در سال بعد با شدت بیشتری پیگیری خواهد شد. 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: بزرگترین دیسپاچینگ توزیع پیشرفته کشور در مشهد استقرار یافته و این به ما کمک می کند که قسمت های معیوب شبکه با فرمان از راه دور از مدار خارج و شبکه را به سرعت از مسیرهای دیگر برقدار کنیم و در حقیقت امکان چند سو تغذیه مشترکین فراهم شده است.

مهندس مهدوی نیا تصریح کرد: عملیات خط گرم فرمان از نزدیک در تمامی مناطق شرکت عملیاتی شده و سالهاست با خاموشی خواسته خداحافظی کردیم. همچنین سیستم پیشرفته مدیریت دارائی های فیزیکی در شرکت استقرار یافته و در ایجاد، نگهداشت و تعمیرات تاسیسات مطابق استاندارد های معتبر عمل می کنیم. 

وی افزود: در زمینه هوشمندسازی شبکه علاوه بر نصب کلید اتوماسیون، سیستم AMI یا اندازه گیری پیشرفته در شرکت پیاده سازی گردیده بطوریکه هم اکنون حدود ۱۵۷ هزار کنتور رویت پذیر و با قابلیت قرائت از راه دور در شرکت وجود دارد که تعداد ۳۹ هزار دستگاه یعنی قریب 25درصد آن در سال جاری انجام شده و ۶۶ هزار کنتور کنترل پذیر شده و قابلیت فرمان قطع و وصل از راه دور دارد.

مهندس مهدوی نیا گفت: امروز حدود 7 هزارو 168 میلیارد ریال پروژه افتتاح می شود که از جمله شامل تامین برق بخش هایی از مسکن ملی مهرگان و بینالود که ساختمان هایش احداث یا در دست احداث می باشد با احداث ۱۱ و‌ نیم کیلومتر شبکه برق و نصب 17 دستگاه ترانسفورماتور در مسکن ملی جمعا در مهرگان ، بینالود و طرقبه و شاندیز ۶ هزار و ۱۵۲ واحد مسکن ملی باید احداث شود که برای تامین برق آنها بیش از 252 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که یک سوم سهم شرکت توزیع برق مشهد ، یک سوم سهم راه و شهرسازی و یک سوم دیگر سهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین برق مشترکین جدید و هم چنین ظرفیت سازی شبکه و رفع افت ولتاژ مشترکین سرمایه گذاری شده است.

 وی تصریح کرد: در سال جاری 45 دستگاه کلید اتوماسیون فشار متوسط نصب شده و نهایتا 43 هزار مشترک جدید در سال جاری تامین برق شده اند که از این تعداد 54 اشتراک در بخش کشاورزی و 70 واحد صنعتی تامین برق شده است.   همچنین به جهت خدمت رسانی سریعتر و مطلوبتر به مشترکین 10 دستگاه خودرو خریداری و به ناوگان خودرویی شرکت از امروز اضافه می گردد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد در پایان گفت: امروز کلنگ زنی ساختمان جدید برق مهرگان را نیز در برنامه ریزی داریم که انشاالله با ساخت ساختمان مزبور خدمات مطلوبی به ساکنان عزیز شهرک مهرگان ارائه خواهد شد.

 

ارسال نظر