شناسه خبر: ۱۶۲۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد

نکاتی برای کاهش هزینه‌های ارسال پیامک

همه کسب‌وکارها برای ارتباط بهتر با مشتری‌های خود به دنبال راه‌های مختلفی هستند. برخی از آن‌ها نقش خود را در شبکه‌های اجتماعی پررنگ کرده‌اند و برخی دیگر به سراغ وبسایت‌ها رفته‌اند. در این میان برخی از کسب‌وکارها از پیامک به عنوان راه ارتباطی با مشتری‌های خود بهره برده‌اند.

نکاتی برای کاهش هزینه‌های ارسال پیامک

این روزها ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی، یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی برای بیشتر کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اس ام اس های تبلیغاتی به دلیل سرعت بالا و هزینه پایین‌تر نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی، با اقبال زیادی روبه‌رو بوده‌اند.

تصور کنید بخواهید در اینستاگرام تبلیغات کنید. حتما مجبور خواهید بود هزینه‌های زیادی را صرف تبلیغات اینفلوئنسری و یا پیج های مرتبط خود کنید. این هزینه برای کسب‌وکارهای نوپا و حتی قدیمی، چالش بزرگی به حساب می‌آید. به همین دلیل کاهش هزینه‌های تبلیغاتی همواره مورد بحث است و بیشتر سازمان‌ها به دنبال روش‌هایی برای رفع این چالش هستند.

البته نکته مهم اینجاست که ارسال بیهوده و بدون برنامه پیامک هم می‌تواند برای شما هزینههای هنگفتی داشته باشد. درحالی ممکن است به اهداف تبلیغاتی خود نیز نرسید و فقط هزینه زیادی روی دستتان مانده باشد. در این نوشته سعی داریم راهکارهای اساسی بازاریابی پیامکی و کاهش هزینه‌های ارسال پیامک را با شما در میان بگذاریم.

چگونه هزینه‌های ارسال پیامک را کاهش دهیم؟

در ابتدا باید ببینیم اصلا هزینه پیامک چیست و دقیقا شامل چه مواردی است. هزینه پیامک به مبلغی گفته می‌شود که یک کسب‌وکار برای ارسال هر اس ام اس برای مشتری‌های خود باید پرداخت کند. در ابتدا باید یک پنل اس ام اس خریداری کنید. پنل در اصل یک نرم افزار تحت وب است که به کمک تمامی مرورگرها می‌توانید از آن استفاده کنید. سپس باید برای ارسال پیامک‌های خود پنل را شارژ کنید. دقیقا مشابه سیمکارت یه گوشی تلفن همراه. شما باید برای استفاده از آن ابتدا سیمکارت خریداری کنید و سپس سیمکارت خود را شارژ کنید.

هدفمند پیامک ارسال کنید

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در هر ارسالی به آن توجه کنید این است که هدفمند پیامک‌های خود را ارسال کنید. یعنی باید بدانید دقیقا هدف شما از ارسال پیامک چیست؟ قصد دارید برای چه افرادی پیامک بفرستید و آن‌ها را چگونه باید پیدا کنید. برای انجام این کار پنل پیامکی راه‌های مختلف و زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

ارسال پیامک از طریق بانک شماره‌های پنل اس ام اس

یکی از مهم‌ترین روش‌های ارسال هدفمند و کاهش هزینه‌های ارسال پیامک، استفاده از بانک شماره‌های پنل اس ام اس است. با این کار می‌توانید برای اصناف، مشاغل، مناطق و حتی زنان و مردان یک شهر اس ام اس تبلیغاتی ارسال کنید. به این ترتیب شما متناسب با نوع کار خود تبلیغ کرده‌اید و هزینه‌های خود را کاهش داده‌اید. زیرا فقط افرادی پیام شما را دریافت می‌کنند که دقیقا قصد داشتید برایشان تبلیغ بفرستید.

نکاتی برای کاهش هزینه_های ارسال پیامک - تصویر 2

ارسال اس ام اس از طریق کدپستی

اگر می‌خواهید ارسال هدفمندی به برخی از مناطق داشته باشید، فقط کافی است کدپستی آن منطقه را داشته باشید. به این ترتیب با وارد کردن کد پستی در پنل، می‌توانید برای شماره موبایل‌های همراه اول و ایرانسل آن ارسال پیامک داشته باشید. برای استفاده از این قابلیت می‌توانید از ماژول‌های کدپستی همراه اول و کد پستی ایرانسل استفاده کنید.

ارسال از طریق دکل‌های مخابراتی همراه اول

تصور کنید یک سوپر مارکت بخواهد برای افرادی که در محدوده آن قرار دارند پیامک تبلیغاتی بفرستد و تخفیف‌های آخر هفته خود را به اطلاع آن‌ها برساند. پیشنهاد ما استفاده از دکل‌های مخابراتی ایرانسل است. به کمک این ارسال می‌توانید یک محدوده را انتخاب کنید و از طریق دکل موجود در آن منطقه، برای شماره موبایل‌های ایرانسلی که در 7 تا 10 روز گذشته از دکل آنتن دریافت کرده‌اند، اس ام اس بفرستید. به این ترتیب مشتریانی را پیدا می‌کنید که بیشتر آن‌ها در نزدیکی شما زندگی می‌کنند و تبلیغات هدفمندی برایشان ارسال کرده‌اید.

ارسال از روی نقشه پیامپ

اگر قصد دارید ارسال راحت‌تری برای مناطق مختلف داشته باشید می‌توانید از نقشه استفاده کنید. برای این کار کافی است از روی نقشه منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید. با این کار تعداد شماره موبایل‌های همراه اول و ایرانسل برای شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید برای هر تعداد از آن‌ها که خواستید، اس ام اس بفرستید.

نکاتی برای کاهش هزینه_های ارسال پیامک - تصویر 3

پنلی حرفه‌ای تهیه کنید

تعرفه پنل‌های پیامکی یکی از مهم‌ترین عواملی است که در ارسال پیامک با هزینه پایین به شما کمک می‌کند. برخی از سامانه‌ها پنل‌ها و تعرفه‌های ارسال بالایی دارند. به همین دلیل ممکن است شما مجبور باشید برای یک تبلیغ ساده هزینه بسیار زیادی کنید. از طرفی برخی از سامانه به شما اعلام می‌کنند که هزینه ارسال پیامک در آن‌ها رایگان است. این درحالی است که آن‌ها قطعا هزینه‌های خود را از چیزهای دیگری مانند قیمت بالای پنل پیامکی و... تامین می‌کنند. به همین دلیل باید یک پنل مناسب که تمامی ویژگی‌های لازم برای ارسال پیامک با هزینه پایین را داشته باشد را انتخاب کنید.

زمان ارسال مناسب را انتخاب کنید

یکی از چیزهایی که باید به آن دقت کنید این است که پیامک‌های خود را در زمان مناسب برای مشتری ارسال کنید. شاید فکر کنید این مورد چه ارتباطی با هزینه ارسال پیامک دارد ولی باید بگوییم بسیار موثر و مهم است. زیرا اگر در هر زمانی از شبانه‌روز پیامک ارسال کنید، هزینه بیهوده‌ای را صرف تبلیغاتی کرده‌اید که به اندازه کافی موثر نیست. به همین دلیل باید این اس ام اس ها را در چه زمانی ارسال کنید که تاثیر زیادی داشته باشد. برای مثال به همین دلیل بهتر است در ساعاتی پایانی روز برای مشتری‌های خود پیامک نفرستید. زیرا زمان استراحت آن‌ها است و احتمالا استقبالی از پیامک‌های شما نکنند و یا شما را به عنوان یک برند غیر حرفه‌ای قلمداد کنند. به همین دلیل پیامک‌های شما تاثیری درستی نخواهند داشت و هزینه پیامک‌های شما هدر خواهد رفت.

پیامک خود را کوتاه بنویسید

هر پیامک فارسی شامل 70 کاراکتر و هر پیامک انگلیسی شامل 160 کاراکتر است. اگر بخواهید متن پیامک خود را بیشتر از این تعداد بنویسید، باید هزینه 2 برابری پرداخت کنید. به همین دلیل اگر می‌خواهید هزینه پیامک‌های شما پایین بیاید، بهتر است سعی کنید تمامی پیامک خود را در 70 کاراکتر بنویسید.

سخن پایانی

یکی از چالش‌های اصلی کسانی که می‌خواهند از بازاریابی پیامکی برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنند، هزینه‌های ارسال پیامک است. به کمک راهکارهایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید و همچنین ارتباطی موثر و درست با مشتری‌های خود برقرار کنید. بازاریابی پیامکی راهی مناسب برای فروش بیشتر و ارتباطی درست است که ملی پیامک این راه ارتباطی را برای شما به بهترین شکل فراهم کرده است.

 

ارسال نظر