شناسه خبر: ۱۶۲۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

طرح تابستانه نظارت ویژه بر داروخانه‌های مشهد آغاز شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح تابستانه نظارت ویژه بر داروخانه های مشهد به خصوص داروخانه های اطراف حرم مطهر رضوی، از امروز آغاز شد و تا پایان شهریورماه امسال ادامه خواهد داشت.

طرح تابستانه نظارت ویژه بر داروخانه‌های مشهد آغاز شد

به گزارش مشهد فوری از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی روحبخش روز چهارشنبه افزود: هدف این طرح خدمات رسانی بهتر به زائران و مجاوران و اعمال نظارت های بیشتر بر داروخانه های محل تردد و اسکان زائران است.

وی ادامه داد: هم اکنون همه داروها به جز چند قلم محدود در داروخانه‌ها موجود است که موارد کسری نیز با پیگیری از سازمان غذا و دارو در حال برطرف شدن است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که در خراسان رضوی حدود ۱۰ شرکت دارویی تولیدکننده انواع داروها فعال است گفت: در سال‌های اخیر رشد خوبی در حوزه دارو وجود داشته است و بسیاری از داروهای مصرفی بیماران در شرکت‌های دارویی داخل کشور قابل تولید است و این شرکت‌ها تامین کننده حدود ۹۷ درصد نیاز دارویی بیماران هستند.

روحبخش افزود:حضور مسوول فنی در زمان فعالیت داروخانه الزامی است و در هنگام بازرسی و نظارت از داروخانه ها، این موضوع مورد ارزیابی بازرسان قرار خواهد گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

 

ارسال نظر