شناسه خبر: ۱۶۱۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد

واریز وام ۲۰میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مشهد گفت: خراسان رضوی ۲۱۸۰ سهمیه در سومین مرحله از پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان در سال جاری دارد که با توجه به تعداد متقاضیان پرداخت این وام حدود ۲ هفته است آغاز شده و تا اتمام تعداد آن ادامه خواهد داشت

واریز وام ۲۰میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری به نقل از روزنامه شهرآرا قربانعلی رمضانی در خصوص واریز وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان به بازنشستگان خراسانی عنوان کرد: این مرحله از پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی به مرور در حال پرداخت است. پرداخت این وام حدود ۲ هفته است که آغاز شده است.

وی افزود: خراسان رضوی ۲۱۸۰ سهمیه دارد که وام بازنشستگان به مرور در حال پرداخت است تا به اتمام برسد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مشهد ادامه داد: تنها معضل موجود این است که سازمان تامین اجتماعی دیگر به این شکل وام بازنشستگان را پرداخت نکند و شکل آن را تغییر دهد تا بازنشستگان برای دریافت وام با معطلی مواجه نشوند، چرا که در پروسه کنونی مردم زیادی برای دریافت وام معطل شدند.

رمضانی تصریح کرد: پرداخت وام بازنشستگان در دوره‌های قبل در دست کانون بازنشستگان قرار داشت. ما نیز ۴ اولویت برای بازنشستگان در سایت‌ها و کافی‌نت‌ها ترتیب داده بودیم و نیازی نبود بازنشستگان به کانون بازنشستگان مراجعه کنند. مردم با مراجعه به سایت مورد نظر در صورت قرار گرفتن در اولویت‌ها، نام‌نویسی می‌کردند و وام به آنان پرداخت می‌شد.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به دلایلی که احتمالا کمبود بودجه باشد، نحوه پرداخت وام بازنشستگان را از کانون بازنشستگان گرفت تا خودش نسبت به پرداخت وام بازنشستگان اقدام کند.
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مشهد گفت: در مراحل قبلی موردی نداشتیم که شخصی از پرداخت وام جا بماند. هرکس که در آن ۴ اولولیت قرار داشت و ثبت‌نام می‌کرد، وام خود را سر موقع دریافت می‌کرد.

رمضانی در پاسخ به این سوال که آیا وام ۲۰ میلیون تومانی به تمام بازنشستگان خواهد رسید یا خیر، گفت: به تمام بازنشستگان نخواهد رسید. از سهمیه‌ای که اعلام می‌کنند، برای اختصاص وام میان آنان قرعه‌کشی خواهد شد. به عنوان مثال اگر از خراسان رضوی ۴۰۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کنند، سازمان تامین اجتماعی با توجه به سهمیه خراسان رضوی باید برای اختصاص وام به بازنشستگان قرعه‌کشی کند.

وی در خصوص شرایط دریافت وام بازنشستگان یادآور شد: کسانی که بدهی و قسط نداشته باشند و ضمانت کسی را نکرده باشند می‌توانند جزو لیست دریافت وام بازنشستگان باشند، البته تعداد ثبت‌نام کنندگان و دریافت‌کنندگان وام از خراسان رضوی مشخص نیست و آمار در تهران است

 

 

 

 

 

ارسال نظر