شناسه خبر: ۱۶۱۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد

آغاز ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری در استان خراسان رضوی

ششمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام پرستاری همزمان با سراسر کشور امروز جمعه هفتم مهرماه در شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی آغاز شد.

آغاز ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری در استان خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری؛ عضو هیات اجرایی انتخابات نظام پرستاری مشهد و شهرستانهای تابع در این خصوص گفت: این انتخابات از ساعت هفت صبح امروز آغاز شده است و بر اساس ابلاغ رئیس ستاد اجرایی مرکزی تا ساعت ۲۰ ادامه دارد.

دکتر محمد صادقی افزود: بدین منظور ۱۴ صندوق اخذ رای در مشهد و چهار صندوق در شهرهای فریمان، سرخس، کلات و چناران برای پوشش انتخابات هیات مدیره مشهد و شهرستانهای تابعه دایر شده است که از این میان ۱۴ صندوق ثابت و چهار صندوق سیار است و آرای ماخوذه در این شهرها در پایان رای ریزی در شعبه اخذ رای شمارش می‌شود.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی علاوه بر حوزه انتخابیه مشهد پنج حوزه دیگر شامل هفت شهر از جمله شهرهای قوچان، (کاشمر، بردسکن و خلیل آباد،کوهسرخ)، (خواف و رشتخوار )و(تایباد و باخرز) و درگز دارای هیات مدیره مستقل نظام پرستاری هستند که در آنها انتخابات به صورت جدای از مشهد برگزار می‌شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: صندوقهای اخذ رای ثابت ششمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه در محل شعبه مرکزی شهرک دانش و سلامت و بیمارستانهای امام رضا (ع)، قائم (عج)، شهید هاشمی نژاد، شهید کامیاب، ابن سینا، طالقانی و رضوی، جواد الائمه (ع) قلب و عروق در مشهد و همچنین بیمارستانها در شهرستان های تابعه دایر هستند.

صادقی تعداد داوطلبان در ششمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستانهای تابعه را ۵۲ نفر اعلام کرد و افزود: این عده شامل ۴۰ نفر مربوط به گروههای پرستاری، ۹نفر بهیاران و سه نفر گروه اتاق عمل و بیهوشی هستند.

وی ادامه داد: برای تشکیل هیات مدیره سازمان نظام پرستاری مشهد ۹ نفر از این ۵۲ نفر انتخاب خواهند شد که ۶نفر از گروه پرستاران، ۲نفر از گروه بهیاران و یک نفر از گروه کارشناسان اتاق عمل و بیهوشی هستند.

عضو هیات اجرایی انتخابات نظام پرستاری مشهد و شهرستانهای تابعه گفت: در کل حوزه انتخابیه مشهد ۱۵ هزار و ۶۴۳ نفر می توانند در این انتخابات شرکت کرده و رای دهند و همه این افراد کسانی هستند که کارت عضویت در سازمان نظام پرستاری را دارند.

صادقی افزود: از این تعداد، ۱۰ هزار و ۸۳۱ نفر پرستار، سه هزار و ۴۹ نفر از گروه اتاق عمل و بیهوشی،سه نفر پرستار دندانپزشکی، ۵۷۶ نفر فوریتهای پزشکی و هزار و ۱۸۴ نفر از گروه بهیاران هستند.

وی ادامه داد: نتیجه انتخابات نظام پرستاری فردا هشتم مهر ماه اعلام می شود.

 

ارسال نظر