شناسه خبر: ۱۶۱۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد

کارگاه آموزشی مدیریت پسماند در تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برگزار می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: کارگاه آموزشی مدیریت پسماند در تاسیسات گردشگری خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

کارگاه آموزشی مدیریت پسماند در تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش مشهد فوری؛ یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: این کارگاه آموزشی با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری و این اداره کل و جوامع حرفه‌ای گردشگری استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: این کارگاه آموزشی ساعت 8:30 صبح هشتم آذر ماه سال جاری در محل سالن همایش‌های موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی برگزار خواهد شد. او تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، ایجاد حساسیت، تعهد و مسئولیت در افراد در رابطه با حوادث و تغییرات فیزیکی، اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی و تأثیر آن‌ها بر زیست‌کره است.

بیدخوری گفت: در این کارگاه روش های بازیافت و راه های کاهش تولید زباله به مدیران تاسیسات گردشگری آموزش داده خواهد شد و همچنین در این کارگاه بر اهمیت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ تأکید می شود چرا که این کار علاوه بر رعایت اصول بهداشتی منجر به سلامت کالاهای تولید شده از مواد بازیافتی نیز می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۳ «گردشگری و سرمایه گذاری سبز» تصریح کرد: آشنا سازی مدیران و کارکنان تأسیسات گردشگری با روش‌های نوین بازیافت مواد در راستای توسعه گردشگری پایدار و توجه به اهمیت مؤلفه های حفظ محیط زیست محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر