شناسه خبر: ۱۶۱۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد

تصویب بیش از ۸۱ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای توسعه صنایع دستی مشهد مقدس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: با درخواست بیش از 81 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان از محل تسهیلات مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی این شهرستان موافقت شد.

تصویب بیش از ۸۱ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای توسعه صنایع دستی مشهد مقدس

به گزارش مشهد فوری؛ حسین امیر کلالی با اعلام این خبر افزود: براساس هماهنگی انجام شده با کارگروه اشتغال استان و پس از اطلاع رسانی به هنرمندان صنایع‌دستی شهر مشهد مقدس تعداد ۲۷ طرح اشتغالزایی صنایع دستی مشمول دریافت تسهیلات شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی مشهد ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تا نیمه آبان ماه سال جاری در مجموع برای ۷۸ طرح صنایع‌دستی مصوبه تسهیلات به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اخذ شده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر قریب دو هزار مجوز فعالیت انفرادی و کارگاهی در ۹۳ رشته صنایع دستی در مشهد مقدس مشغول به کار است که با تزریق این تسهیلات به هنرمندان و صنعتگران اشتغالزایی و توسعه صنایع‌دستی کمک قابل توجهی خواهد شد.

امیرکلالی گفت: مشهد مقدس به عنوان شهر جهانی گوهر سنگ‌ها ظرفیت و پتانسیل خوبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولیدات مرتبط با سوغات زیارت داشته و لازم است با حمایت از فعالان و تلاشگران صنایع دستی بیش از پیش به اقتصاد زیارت و ارایه صنایع دستی فاخر تلاش کرد.

image_2023-11-13_12-14-15

ارسال نظر