شناسه خبر: ۱۶۱۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد

رییس هیات ورزش‌های دریایی و ساحلی خراسان رضوی خبرداد

برگزاری المپیاد ورزش‌های دریایی و ساحلی در مشهد

نوید زنده‌روحیان از برگزاری المپیاد ورزشی در رشته‌های مختلف ساحلی همچون کبدی، والیبال و ... خبرداد.

برگزاری المپیاد ورزش‌های دریایی و ساحلی در مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ نوید زنده‌روحیان درخصوص برگزاری المپیاد ورزش‌های دریایی و ساحلی در مشهد اظهار کرد:این نخستین دوره از مسابقات المپیاد است که با همکاری شهرداری مشهد، در چند رشته برگزار می‌شود. سعی کردیم تنوع کافی در رشته‌ها باشد تا بیشترین میزان بهره‌وری را از این مسابقات داشته باشیم.

وی افزود: علاوه بر کبدی، والیبال، فوتبال، هندبال، ماهیگیری در ۲ بخش کارپ و کستینگ و پنچاک‌سیراک که رشته‌ای رزمی است در این المپیاد تعریف شد. فوتبال ساحلی برای نخستین بار در مشهد در حال برگزاری است. در رقابت‌های فوتبال ساحلی ۱۶ تیم رقابت می‌کنند.

زنده‌روحیان خاطرنشان کرد: ماهیگیری خانوادگی در رشته کارپ از صبح روز جمعه به مدت ۷ ساعت و با حضور بیش از ۲۰۰ خانواده مشهدی به اجرا درآمد. حضور کلیه اعضای خانواده در کنار یکدیگر و حتی حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در کنار نوه‌ها از صحنه‌های جالب این المپیاد بود که بازه سنی این برنامه ورزشی را از ۵ سال تا ۷۵ سال به نمایش گذاشت.

وی افزود: در انتهای این مسابقات که با حضور ۶۸۲ نفر از شهروندان مشهدی برگزار شد، مهدی میرثانی، حسین علیزاده شهری و سوگند داوری به ترتیب به مقام های اول تا سوم رسیدند.

رییس هیات ورزش‌های دریایی و ساحلی افزود: همچنین در بخش کبدی، روز جمعه هشت تیم از کبدی بازان مشهدی به رقابت پرداختند و در نهایت های کوروش،  توس و عبدالمطلب به ترتیب مقام های اول تا سوم این مسابقات را کسب کردند.

وی تصریح کرد: طوسی مربی اسبق و پیشکسوت تیم ملی کبدی ایران و شهیدی، مربی تیم ملی سرکل کبدی کشورمان از نزدیک این رقابت‌ها را زیر نظر گرفتند.

زنده‌روحیان در خصوص رشته والیبال ساحلی نیز خاطرنشان کرد: ۳۲ تیم والیبال ساحلی در رده سنی آزاد امروز در دور گروهی با حضور برترین تیم‌های استان از بازیکنان رده‌های پایه تا نمایندگان استان در مسابقات کشوری و لیگ برتری در حالی با سوت داوران شروع شد که دو زمین ساحلی رودپارک از ساعات ابتدایی صبح تا عصر شاهد رقابت‌ ساحلی بازان بود. این مسابقات تا هفته آینده نیز ادامه خواهدداشت.

زنده‌روحیان در پایان گفت: در کنار همه رشته‌های حرفه‌ای و رسمی هم یک جشنواره بازی های ساحلی ویژه کودکان با هدف استعدادیابی رشته های ورزشی ساحلی در مشهد برگزار می‌شود که توسط قهرمانان آن رشته و بهترین مربیان آنها اجرا می‌شود.

منبع : ایسنا

ارسال نظر