شناسه خبر: ۱۶۲۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

دستگاههای سنجش آلودگی هوای مشهد دچار خطا شدند

کارشناس مسوول بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: دستگاههای سنجش آلودگی هوا، کیفیت لحظه‌ای هوای کلانشهر مشهد برای امروز(۲۸ بهمن ماه) را آلوده اعلام کردند، در حالیکه خطای دستگاهی رخ داده است.

دستگاههای سنجش آلودگی هوای مشهد دچار خطا شدند

به گزارش مشهد فوری؛ فرخ‌لقا امینی افزود: اکنون کیفیت هوای مشهد در شرایط آلوده قرار ندارد، این خطای دستگاهی بر اثر رطوب بالای هوا در کلانشهر مشهد رخ داده است.

وی ادامه داد: میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد برای امروز، شنبه با عدد ۱۱۶ در شرایط ناسالم و وضعیت هشدار نشان داده می‌شود که صحت نداشته و خطای دستگاهی است.

کارشناس مسوول بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم بیان کرد: البته شاخص کنونی یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۱۱۹ از ناسالم بودن هوا برای شهروندان مشهدی حکایت دارد که ناشی از خطای دستگاههاست.

امینی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

کارشناس مسوول بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

 

ارسال نظر