شناسه خبر: ۱۶۱۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری:

خرید نخستین رادار هواشناسی خراسان رضوی در حال پیگیری است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: طبق تفاهم‌نامه با سازمان هواشناسی کشور، خرید تجهیزات مربوط به ایستگاه رادار هواشناسی مشهد و این استان از یک کشور اروپای شرقی در حال پیگیری است.

خرید نخستین رادار هواشناسی خراسان رضوی در حال پیگیری است

به گزارش مشهد فوری؛ محسن نجات افزود: استاندار خراسان رضوی و رییس سازمان هواشناسی کشور مهرماه امسال برای خرید و نصب رادار ویژه هواشناسی در این استان تفاهم نامه امضا کردند.

وی گفت: تامین زیرساخت و اعتبار لازم برای نصب و راه اندازی این رادار و تجهیزات مرتبط با آن توسط استانداری خراسان رضوی انجام خواهد شد و سازمان هواشناسی نیز تجهیزات راداری را از طریق واردات تامین می کند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان داشت: با توجه به مفاد تفاهم نامه، تعهد شده است تا حدود ۱۵ ماه دیگر این تجهیزات و رادار هواشناسی خریداری، نصب و راه اندازی شود.

نجات بیان کرد: اکنون تعداد محدودی رادار هواشناسی در کشور فعال است اما شرق کشور از نعمت این تجهیزات پیشرفته بی بهره است، تجهیز استان زائر پذیر و پرجمعیت خراسان رضوی به این رادار ویژه، پیش بینی وضعیت جوی و مخاطرات احتمالی ناشی از آن را سرعت بخشیده و دقیق می کند.

بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی علاوه بر نصب و راه‌اندازی رادار هواشناسی مشهد، طبق تفاهمنامه صورت گرفته، سازمان هواشناسی کشور؛ توسعه شبکه، خرید، نصب و راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی در محدوده حرم مطهر امام رضا (ع) (به محض اختصاص مکان و زیر ساخت لازم)، تهیه اطلاعات بادسنجی و انجام مطالعات اقلیمی شهر فرودگاهی امام رضا (ع) و خرید، نصب و راه‌اندازی تجهیزات کالیبراسیون ادوات هواشناسی در شهرستان سبزوار را نیز متعهد شده است.

خراسان رضوی با هفت میلیون نفر جمعیت و ۳۴ شهرستان، ۱۹ ایستگاه هواشناسی دارد.

 

ارسال نظر