شناسه خبر: ۱۶۱۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد

در راستای تولید صنایع‌دستی رضوی در کشور صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان آستان قدس رضوی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

در راستای تولید صنایع‌دستی رضوی در کشور، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در تهران منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان آستان قدس رضوی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

به گزارش مشهد فوری؛ این تفاهم‌نامه دوشنبه ششم آذرماه 1402 توسط امیرمهدی حکیمی مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و فرزاد اوجانی مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در محل این وزارتخانه در پایتخت به امضای طرفین رسید. 
ارتقای فرهنگ ایرانی اسلامی و جهت‌بخشی به صنایع‌دستی در راستای امتداد سنت‌های اصیل و برآمده از فرهنگ اسلامی و کمک به توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر کشور، موضوع انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک به مدت سه سال است. 
این تفاهم‌نامه همکاری با اهدافی از جمله توانمندسازی تولیدکنندگان حوزه صنایع‌دستی در جهت تولید و بهره‌برداری از حوزه‌های معرفتی و معنایی فرهنگ رضوی، تعریف صنایع‌دستی رضوی با پیوند حوزه صنایع‌دستی با آرایه‌های هنری رضوی، توسعه عرضه و فروش صنایع‌دستی رضوی و شبکه‌سازی میان واحدها و بخش‌های گوناگون فعال در زمینه صنایع‌دستی در جهت امتداد معنایی و اجتماعی زیارت در محصولات، منعقد شده است. 
 

چگونگی اجرای تفاهم‌نامه
در این میان، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی وظایفی همچون در اختیار قرار دادن منابع محتوای رضوی مورد نیاز تولیدکنندگان صنایع‌دستی و زمینه‌سازی امکان عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی رضوی معرفی شده از سوی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور را برعهده دارد. 
همچنین این مؤسسه در راستای برگزاری رویدادهای فصلی و یا سالانه در جهت شبکه‌سازی و هم‌افزایی میان تولیدکنندگان صنایع‌دستی رضوی و تمهید جهت فروش مجازی و برخط آثار صنایع‌دستی رضوی فعالیت خواهد کرد. 
این معاونت نیز وظایفی اعم از شناسایی و معرفی تولیدکنندگان صنایع‌دستی برجسته کشور در جهت حرکت به سوی تولید صنایع‌دستی رضوی، اختصاص بخش ویژه در جشنواره‌ها، رویدادها و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی صنایع‌دستی برای ارائه و معرفی صنایع‌دستی رضوی و زمینه‌سازی ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان صنایع‌دستی رضوی را در مسیر اجرای تفاهم‌نامه برعهده دارد. 
زمینه‌سازی معرفی برند «مهر» در حوزه صنایع‌دستی رضوی در بازارهای بین‌المللی، زمینه‌سازی تسهیل امور حقوقی و اداری برای تولیدکنندگان صنایع‌دستی رضوی و همکاری و همراهی در راه‌اندازی نمایندگی‌های فروش مؤسسه در شهرهای مختلف کشور، از دیگر وظایف معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این وزارتخانه به شمار می‌آید. 
شایان ذکر است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با محوریت مکتب هنر رضوی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و تولیدی فعالیت می‌کند که تولید محصولات هنری رضوی با برند مهر، از جمله مهمترین فعالیت‌های این مؤسسه در ذیل این مکتب است.

 

ارسال نظر