شناسه خبر: ۱۶۱۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد

بزرگترین تقاطع چهارسطحی شرق کشور در مشهد بهره‌برداری شد

تقاطع چهارسطحی آزادگان به عنوان بزرگترین تقاطع از این نوع در شرق کشور با برگزاری مراسمی در مشهد به بهره برداری رسید.

بزرگترین تقاطع چهارسطحی شرق کشور در مشهد بهره‌برداری شد

به گزارش مشهد فوری شهردار مشهد روز یکشنبه در آیینی که به همین مناسبت برگزار شد گفت:قرارگاه خاتم این طرح را با صرف ۶ هزار میلیارد ریال هزینه اجرا کرده است

محمد رضا قلندر افزود: در زمان اجرای این طرح، رفت و آمد خودروها در جریان بود و مزاحمتی در حوزه حمل و نقل برای شهروندان وجود نداشت.

وی ادامه داد: امروز در کنار این طرح، ۶۰ طرح زودبازده نیز در منطقه ۱۲ شهرداری مشهد در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی و فضای سبز با صرف هزار و ۷۰ میلیارد ریال بهره برداری می شود.

شهردار مشهد گفت: اراده مدیریت شهری و شورای ششم تکمیل طرح های نیمه تمام است و ساخت طرح تقاطع چهارسطحی آزادگان نیز که در سال ۹۸ آغاز شده بود امروز تکمیل شده است.

قلندر افزود: توسعه مشهد به سمت شرق با رویکرد جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی در دستور کار است همچنین کلان طرح قطارشهری نیز در دست اجراست و بخش اول خط سوم از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) سال آینده بهره برداری خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: این تقاطع در ۲۸۰ هزار مترمربع اجرا شده است و شریانهای اصلی شهر مشهد را به یکدیگر متصل می کند.

پوریا محمدیان افزود: با افتتاح این تقاطع، ترافیک در محدوده بلوار آیت الله رفسنجانی روان و زمینه برای ورود بار ترافیکی آزادراه چناران به مشهد فراهم می شود.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: این طرح بر اساس سیاستگزاری در شورای پنجم آغاز و در شورای ششم تکمیل شد.

مجید نژاد حسین افزود: در این دوره تکمیل طرح های زیرساختی در دستور کار قرار گرفته است و مطالعات ۱۰ طرح انجام شده که اجرای آنها در اولویت است.

وی اضافه کرد: برای تکیمل برخی طرح های زیرساختی از جمله بهره برداری بخش اول خط سوم مترو مشهد نیازمند حمایت و همراهی استاندار خراسان رضوی

هستیم.

به گزارش اخبار مشهد تقاطع چهارسطحی آزادگان تاثیر بسیار زیادی بر کاهش بار ترافیکی محدوده غرب مشهد به ویژه بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین ورودی مشهد از مسیر بزرگراه مشهد - چناران و بالعکس خواهد داشت.

 

ارسال نظر