شناسه خبر: ۱۶۱۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد:

هیچ‌کس در هیچ جایگاهی حق ندارد خلاف قانون صحبت و عمل کند

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هدف اولیه و اصلی همه اعضای شورای شهر خدمت به مردم است. ما نمایندگان مردم هستیم، اما برخی ما را با دستگاه‌های اجرایی اشتباه گرفتند.

 هیچ‌کس در هیچ جایگاهی حق ندارد خلاف قانون صحبت و عمل کند

به گزارش مشهد فوری؛ موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز، ۲۹ آبان‌ماه، در نودوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در نطق پیش از دستور اظهار کرد: آنچه برای همه ما و خود من اهمیت دارد قانون است. فصل‌الخطاب ما قانون بوده و اگر کسی قانون را رعایت نکند دچار هرج‌ومرج و بی‌نظمی می‌شویم، بنابراین باید به قانون تمکین کنیم حتی اگر به ضرر ما باشد. کسی نمی‌تواند بالاتر از قانون صحبتی را انجام دهد.

حاجی‌بگلو افزود: ما طرح اتوبوسرانی را داشتیم، یک سال تلاش کردیم تا مصوب شود که شد، اما سه بار کمیته انطباق آن را رد کرد. با این وجود علیرغم میل باطنی به قانون احترام گذاشتم. با وجود اینکه من طراح بودم و باید برای دفاع دعوت می‌شدم، اما فردی که مخالف بود برای دفاع رفت، با این وجود من به قانون تمکین می‌کنم. وظیفه ماست که بپذیریم و من به آن رأی احترام می‌گذارم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: قصد داشتیم مجموعه باشگاه ورزشی را افتتاح کنیم که هیئت حل اختلاف رد کرد، اما باز هم از قانون تمکین می‌کنیم. احترام به قانون برای ما اولویت است و هیچ کسی در هیچ جایگاهی حق ندارد خلاف قانون صحبت و عمل کند.

وی در خصوص اتفاقات اخیر شورای شهر برای هیئت رئیسه عنوان کرد: نامه‌ای از سازمان بازرسی ارسال شده که نامه را روی چشم‌هایمان می‌گذاریم. مگر می‌شود به قانون احترام نگذاریم؟ شاید در این مکاتبه ادبیاتی به کار رفته که ما را ناراحت کرده باشد، اما مرجع نظارتی قابل احترام است. ما در شورای شهر مشهد آیین‌نامه داخلی را داریم که مصوب سال ۹۸ بوده و ۵ سال است به این آیین‌نامه احترام می‌گذاریم.

حاجی‌بگلو بیان کرد: هرگونه مصوبه و تصمیمات در شورا براساس احترام به آیین‌نامه داخلی شورا بوده است. در این قانون برای هیئت رئیسه در ماده ۸ پیش‌بینی شده و ما حرف خلاف واقع نمی‌زنیم. برخی دوست ندارند به هر دلیلی ماده اجرا شود و به قانون تمکین نمی‌کنند که این بد است؛ زیرا احساس می‌کنند با اعمال این ماده اتفاقی شکل می‌گیرد. هر زمان احساس کردیم در جایی به مشکل برخوردیم می‌توانیم به آیین‌نامه مراجعه کنیم. آیین‌نامه قانون است و کسی نمی‌تواند ایراد بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: این صندلی‌ها به کسی وفا نکرده، به من و شما هم وفا نخواهد کرد. زمانی وفا می‌کند که به قانون احترام بگذاریم و برای خدمت به مردم آماده باشیم، نگاه باید این باشد. برخی بیان می‌کنند که آیین‌نامه را قبول نداریم، قانون اجازه داده که اعتراض کرده و آیین‌نامه را ابطال کنند. سه چهار نفر این اتفاقات را در شورا رقم می‌زنند که خوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات هیئت رئیسه انجام شده و ۱۵ نفر از اعضا نیز رأی دادند. تصمیمی گرفتیم که مصوبه نیست تا به کمیته انطباق ارسال شود. انتخاب هیئت رئیسه نیاز به مصوبه ندارد، خلاف قانون صحبت نکنید، ما نوکر قانون هستیم. دیشب جلسه‌ای برگزار شد و ۱۱ نفر اعضای شورا و نایب رئیس حضور داشتند، البته الان نایب‌رئیس می‌گویند من نبودم. به قانون احترام بگذارید.

حاجی‌بگلو گفت: نامه سازمان بازرسی نامه خوبی است و بیان کرده اتفاقی خلاف قانون شکل نگیرد، ما نیز کاری خلاف قانون انجام نمی‌دهیم. نمی‌شود گزارشی را بنویسند و به استناد آن مطالبی را بگویند. در انتخابات هیئت رییسه سال سوم نطقی داشتم و به مواردی اشاره کردم که حتما یادتان هست، اجازه ندهید آن اتفاقات تکرار شود. من زیربار زور نخواهم رفت ولو اینکه پرونده‌ای برای من تشکیل دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: دستگاه قضا وارد مباحث سیاسی نخواهد شد، اجازه نمی‌دهد تصمیمات شورا به سمت مباحث سیاسی برود و کسی از این مباحث سواستفاده کند. اگر این صندلی‌ها برای شما اهمیت ندارد چرا به آن وابسته شدید؟ کجا می‌خواهید بروید؟ همه رفتنی هستیم و باید برویم. روی این صندلی که ۱۱ نفر رضایت ندارند بنشینید چرا و به چه قیمت می‌خواهید بنشینید؟

وی بیان کرد: برخی رسانه‌ها مطالبی عنوان می‌کنند و خود را مطالبه‌گر می‌دانند، اما به اعضای شورای شهر توهین می‌کنند. معلوم است که به کجا منتسب هستید. نقد و انتقاد روی چشم‌های ما جا دارد. اگر بار دیگر کسی در حوزه اختیارات سخنگوی شورای شهر دخالت کند، خودم شخصاً ورود پیدا می‌کنم. مطالبی که از طرف فردی غیر از سخنگو مطرح می‌شود فاقد اعتبار است و وجاهت قانونی ندارد.

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ اظهار کرد: ماده ۹۰ قانون بیان می‌کند هر مصوبه‌ای باید به فرمانداری و هیئت تطبیق ارسال شود.

 

ارسال نظر