شناسه خبر: ۱۶۱۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری:

برگزاری سی و چهارمین کمیته کالبدی-زیرساختی شهرستان مشهد/توسعه دفاتر تسهیلگری، اولویت بازآفرینی شهری مشهد

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد، از برگزاری سی و چهارمین کمیته کالبدی- زیرساختی شهرستان مشهد با هدف بررسی اسناد توسعه محلات هدف بازآفرینی در محل فرمانداری شهرستان مشهد خبر داد.

برگزاری سی و چهارمین کمیته کالبدی-زیرساختی شهرستان مشهد/توسعه دفاتر تسهیلگری، اولویت بازآفرینی شهری مشهد

به گزارش مشهد فوری محمود عبداله زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در این جلسه که با حضور نمایندگان بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی و متولی بازآفرینی شهری در محلات هدف بازآفرینی برگزار شد، پروژه های کالبدی- زیرساختی اسناد توسعه محله تهیه شده توسط دفاتر تسهیلگری محله کنه بیست، محله ثامن، محله امیرالمومنین، محله پنجتن، محله آزادی و محله باهنر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: مهمترین هدف برگزاری این جلسات بررسی مشکلات و موانع موجود در راه توسعه محلات است که با حضور نمایندگان دستگاه های متولی و اجرایی، تصمیمات لازم برای حل آنها اتخاذ می شود.

عبداله زاده افزود: یکی از مهمترین مشکلات مورد بحث و بررسی در این جلسه نبود زمین مناسب و تملک شده از سوی آموزش و پرورش برای احداث مدارس مورد نیاز در محلات هدف بازآفرینی شهرستان مشهد بود که مقرر شد آموزش و پرورش نسبت به انجام اقدامات لازم برای تحصیل و تملک اراضی مورد نیاز برای احداث فضاهای آموزشی اقدام کند.

مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: دفاتر تسهیلگری مستقر در محلات یکی از مهمترین بازوان توسعه محلات هستند که با تهیه اسناد توسعه محله با مشارکت خود شهروندان نقش بسیار مهمی در بهبود شرایط کالبدی، اقتصادی و اجتماعی محلات کم برخوردار دارند و نگاه ویژه مدیریت شهری در دوره ششم به توسعه این دفاتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر از ۶۹ محله هدف بازآفرینی شهرستان مشهد، ۵۱ محله مورد مداخله بازآفرینی قرار گرفته و تاکنون با مشارکت شهروندان و از طریق دفاتر تسهیلگری مستقر در این محلات، ۱۷ سند توسعه محله در سطح استان مصوب شده است و در تلاشیم تا پایان سال جاری نیز اسناد توسعه ۱۷ محله دیگر در سطح استان مصوب شود.

 

ارسال نظر