شناسه خبر: ۱۶۱۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد

ثبت نام ۲هزار و ۱۶ نفر در انتخابات مشهد و کلات/ افراد رد صلاحیت شده از فردا اعتراض خود را ثبت کنند

محسن داوری، فرماندار مشهد در نشست خبری انتخاباتی خود گفت: در مجموع ۳۹ درصد نامزد‌ها عدم احراز، دو درصد رد صلاحیت و ۵۹ درصد معادل با ۵۲۲ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند. از فردا به مدت ۴ روز هم آن‌هایی که صلاحیتشان احراز نشده و یا رد صلاحیت شده‌اند، فرصت دارند تا نسبت به اعتراض اقدام کنند و به اعتراضاتشان رسیدگی خواهد شد.

ثبت نام ۲هزار و ۱۶ نفر در انتخابات مشهد و کلات/ افراد رد صلاحیت شده از فردا اعتراض خود را ثبت کنند

به گزارش مشهد فوری؛ محسن داوری معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد با موضوع دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششم دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد:در حوزه انتخاباتی مشهد و کلات در مجموع ۲هزار و ۱۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و از این میان، هزار و ۵۵۳ نفر نفر موفق به اخذ کد رهگیری شدند که از این تعداد نیز ۸۹۲ نفر در انتها موفق به ثبت‌نام نهایی در موعد مقرر شدند.

ماده ۳۱ قانون انتخابات، بیشترین دلیل رد صلاحیت‌‎ها

داوری با اشاره به مزیت‌های عملی بند جدید ماده ۳۱ قانون جامع انتخابات گفت: یکی از مزیت‌های قانون جدید انتخابات که امسال اجرا می‌شود، آن است که نامزد‌ها مکلف شده‌اند تا طبق بند ۹ ماده ۳۱ قانون، سوابق پنج سال خدمات اجرایی، آموزشی و پژوهشی خود را به هیئت‌های اجرایی ارائه دهند. طبق قانون این باید در حین ثبت‌نام نامزد‌ها در سامانه ثبت می‌شد و بر این اساس، تعدادی از نامزد‌های رد صلاحیت شده به دلیل عدم ارائه سند سوابق پنج‌ساله صلاحیتشان تأیید نشد.

فرماندار مشهد تصریح کرد: ماده ۳۱ می‌گوید انتخاب‎شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط خاصی باشند. بند ۹ هم که جدیداً به این ماده اضافه‌شده تأکید دارد که داشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت اجرایی، پژوهشی یا قضایی در بخش‌های عمومی یا غیرعمومی باید در قالب گواهی تعیین‌شده هیئت‌های اجرایی و در حین ثبت‌نام بارگذاری شود.

داوری بیان کرد: در مجموع ۳۹درصد نامزدها عدم احراز، ۲درصد رد صلاحیت و ۵۹ درصد معادل با ۵۲۲نفر تایید صلاحیت شده‌اند. وی افزود: از فردا به مدت ۴ روز افرادی که صلاحیت‌شان احراز نشده و یا رد صلاحیت شده‌اند، فرصت اعتراض دارند تا به اعتراضات آنها رسیدگی گردد.

 

خبرنگار : سیده مرجان فرحمند

 

ارسال نظر