شناسه خبر: ۱۶۱۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد

سارقان هفت‌تیرکش در مشهد دستگیر شدند

مجرمان مسلحی که با اسلحه به‌سمت پلیس آتش گشوده‌بودند، در چنگ قانون گرفتار شدند.

سارقان هفت‌تیرکش در مشهد دستگیر شدند

به گزارش مشهد فوری؛ گزارش مردمی اهالی یکی از مناطق هسته مرکزی مشهد مبنی بر حضور چند جوان مشکوک در اطراف خودرو‌های پارک‌شده، تیم گشتی ۱۱۰ را به محل کشاند. متهمان مشکوک، همین‌که مجریان قانون را مشاهده کردند، دست به ماشه اسلحه برده و به‌سمت راکب و سرنشین گشت موتوری پلیس شلیک کردند.

گلوله‌ها به خطا نرفتند و در همان لحظه دو مأمور پلیس از ناحیه پا زخمی شدند، اما در این لحظه مأموران، تسلیم وضعیت موجود نشدند و با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح دست به اسلحه شده و به سوی متهمان آتش گشودند.

در میان ردوبدل شدن گلوله‌های متهمان و مأموران، مجرم اصلی پرونده هدف شلیک اسلحه پلیس قرار می‌گیرد و نقره‌داغ می‌شود، اما همدستان وی که نمی‌خواستند به سرنوشت شریک‌جرمشان دچار شوند از فرصت استفاده کرده و پا به فرار می‌گذارند.

با فروکش‌کردن آتش این درگیری، نیرو‌های کمکی پلیس در محل حاضر می‌شوند و موضوع بلافاصله به مرکز فوریت‌های امدادی ۱۱۵ اعلام می‌شود. در زمانی کوتاه متهم زخمی به‌وسیله یک دستگاه آمبولانس و به‌صورت تحت‌الحفظ به بیمارستان منتقل می‌شود. در ادامه نیز دو مأمور زخمی با دو دستگاه خودرو آمبولانس به بیمارستان انتقال یافتند.

ردزنی متهمان فراری در کف خیابان

حساسیت این پرونده موجب می‌شود تا فرمانده انتظامی مشهد به‌طور مستقیم رسیدگی به موضوع را برعهده بگیرد و به میدان بیاید.

سرهنگ احمد نگهبان در تشریح دیگر ابعاد این پرونده می‌گوید: این حادثه صبح دیروز حوالی ساعت ۹ در بولوار شهید ساجدی اتفاق افتاد. گزارش حادثه نیز از این قرار بود که سرنشینان مشکوک یک دستگاه خودرو سواری مزدا ۳ سفید رنگ در اطراف خودرو‌ها پرسه‌زنی می‌کردند که شهروندان به رفتار آن‌ها مشکوک شده و موضوع را به پلیس گزارش می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد می‌افزاید: با اعلام این خبر، بلافاصله یکی از اکیپ‌های گشتی از کلانتری آبکوه به محل اعزام می‌شوند. متهمان که دو مرد و یک زن جوان هستند به محض مشاهده مأموران دست به اسلحه می‌شوند و دو همکار ما را از ناحیه پا زخمی می‌کنند. اگرچه در این عملیات یکی از متهمان که سردسته این باند است، هدف شلیک چند گلوله مأمور پلیس قرار گرفته و زمین‌گیر می‌شود، اما همدستانش با سواری مزدا ۳ از صحنه می‌گریزند.

کشف مزدا ۳ چادرپیچ شده

سرهنگ نگهبان بیان می‌کند: پس از انتقال مصدومان این حادثه به بیمارستان، تحقیقات میدانی نیرو‌های ما آغاز شد و زمانی نگذشت که ردی از خودرو متهمان در حوالی میدان شهید حسین فهمیده به دست آمد. همین سرنخ موجب شد تا تیم‌های پلیس بلافاصله خود را به محل برسانند و بررسی میدانی خود را برای کشف خودرو و دستگیری متهمان آغاز کنند.

رئیس پلیس مشهد ادامه می‌دهد: تحقیقات میدانی مأموران ادامه داشت تا اینکه در یکی از خیابان‌های منطقه توس خودرو سواری مزدا ۳ در حالی که از سوی سارقان چادر روی آن کشیده شده بود، کشف و توقیف شد. کشف این سرنخ موجب شد تا ضابطان قضایی در یک قدمی متهمان فراری قرار بگیرند. پایش میدانی مأموران سرانجام نتیجه می‌دهد و زن ۲۶ ساله و مرد ۳۲ ساله در همان حوالی محل توقیف خودرو مزدا در مخفیگاهشان دستگیر می‌شوند.

کشف اسلحه‌های متهمان

سرهنگ نگهبان می‌گوید: در ادامه روند تحقیقات مأموران ما درخصوص این پرونده، مشخص شد که خودرو مزدا ۳ سفید رنگ سرقتی است و متهمان به وسیله آن نقشه شومشان را عملی می‌کرده اند. علاوه بر این طی استعلام از شماره پلاک انتظامی خودرو متهمان، مشخص شد که این پلاک مربوط به یک دستگاه خودرو شاسی بلند جک است که به‌تازگی سرقت شده است و متهمان برای رد گم‌کنی آن را بر روی سواری مزدا نصب کرده‌اند.

فرمانده انتظامی مشهد تصریح می‌کند: در این عملیات مسلحانه مجریان قانون دو قبضه اسلحه کلت کمری را به همراه مهمات مرتبط کشف و ضبط کرده‌اند که یکی از آن‌ها در صحنه درگیری و از متهم زخمی کشف می‌شود. دیگری نیز در مخفیگاه آن‌ها کشف و ضبط می‌شود.

حال مأموران خوب است

سرهنگ نگهبان با بیان اینکه حال عمومی مأموران زخمی خوب است، بیان می‌کند: متهم زخمی شده که ۳۰ سال دارد، در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه است و تحقیقات پلیس تا روشن شدن زوایای پنهان این پرونده ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس مشهد تأکید کرد: نیرو‌های پلیس به‌طور شبانه‌روزی در خیابان، محلات و مناطق شهری حضور دارند و چنانچه فرد یا افرادی بخواهند اخلالی در نظم و امنیت جامعه به وجود بیاورند، پلیس مجدانه با آن‌ها برخورد می‌کند.

ارسال نظر