شناسه خبر: ۱۶۲۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد

تاریخچه ی دانشگاه مدیترانه ی شرقی (EMU)

در چند سال اخیر بسیاری از ایرانیان به قصد تحصیل در دانشگاه های معتبر قبرس شمالی به این کشور سفر می کنند. هزینه ی پایین تحصیل و شرایط فوق العاده ی دانشگاه های این کشور سبب شده تا بسیاری از دانشجویان بین المللی از سرتا سر دنیا به جهت اخذ پذیرش دانشگاه مورد نظر خود با یکدیگر رقابت کنند. دانشگاه مدیترانه شرقی یا به اختصار EMU همواره یکی از معتبرترین موسسات آموزشی واقع در بخش شمالی جزیره مدیترانه ای قبرس بوده که توانسته به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند. با توران آکادمی همراه باشید:

تاریخچه ی دانشگاه مدیترانه ی شرقی (EMU)
 
تاریخچه ی دانشگاه مدیترانه ی شرقی (EMU)
دانشگاه مدیترانه  شرقی از سال 1979 به عنوان یک دانشگاه دولتی آغاز به کار کرده و دارای 12 دانشکده می باشد. جالب است بدانید که این دانشگاه در ابتدا و در سال 1979 به عنوان انستیتو تکنولوژی فعالیت خود را آغاز کرد و در آن تنها رشته های مهندسی نظیر مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و مهندسی برق و غیره ارائه می شد سپس در سال 1985 نام انستیتو به طور رسمی به دانشگاه مدیترانه  شرقی تغییر پیدا کرد و این دانشگاه توانست به عنوان اولین موسسه آموزشی دولتی قبرس شمالی فعالیت خود را آغاز کند. تلاش های کادر علمی و مدیریت این دانشگاه سبب شده تا در حال حاضر EMU با بهترین موسسات آموزش عالی دنیا همکاری داشته باشد و به عنوان یکی از اعضای انجمن دانشگاه های اروپایی، فدراسیون دانشگاه های جهان اسلام، جامعه دانشگاه های مدیترانه ای و غیره شناخته شود. این دانشگاه دارای طیف وسیعی از رشته های تحصیلی بوده که به زبان انگلیسی و یا ترکی ارائه می شود هم چنین EMU امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را برای دانشجویان فراهم میکند. 
رشته های تحصیلی EMU
همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم EMU دارای 12 دانشکده بوده که از میان آن ها می توان به دانشکده ی هنر و علوم، دانشکده گردشگری، دانشکده داروسازی، دانشکده پزشکی، دانشکده علوم بهداشتی، دانشکده ارتباطات و علوم رسانه و دانشکده مدیریت و اقتصاد اشاره کرد. تعداد بالای دانشکده ها سبب شده تا EMU طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را نیز دارا باشد که از میان آن ها می توان از مهندسی پزشکی، مهندسی کامپیوتر، علم شیمی، اقتصاد، پرستاری، دندان پزشکی، داروسازی، وکالت، پزشکی، آشپزی، بانک و بیمه، فیزیک، روانشناسی، مهندسی مکانیک، مهندسی نرم افزار، مهندسی صنایع و غیره نام برد.   
هزینه تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی چقدر است؟
از آن جایی که EMU یک دانشگاه دولتی است هزینه ی بسیار مقرون به صرفه ای به همراه دارد به طور کلی هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی برای رشته های گروه مهندسی سالانه 8200 دلار و برای سایر رشته ها 6700 دلار بوده که دانشجویان می توانند هزینه ی مذکور را در دو قسط پرداخت کنند. هم چنین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز هزینه ای در حدود 9000 دلار به همراه داشته که این رقم بر اساس تعداد واحد های درسی متغیر می باشد.
دانشگاه مدیترانه شرقی به منظور رفاه حال دانشجویان بورسیه ی 25 الی 50 درصدی نیز به دانشجویان اعطا می کند. لازم به ذکر است رشته های شاخه ی پزشکی و دندان پزشکی شامل بورسیه نمی باشد.  
توجه: شهریه ی تحصیل در هر رشته با دیگری متفاوت می باشد برای مثال هزینه ی تحصیل در دانشکده ی معماری با احتساب بورسیه، 7498 دلار و دانشکده ی علوم و هنر 6480 دلار می باشد از این روی به شما عزیزان توصیه می کنیم به منظور کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این دانشگاه مراجعه فرمایید.
 رنکینگ EMU
دانشگاه مدیترانه شرقی همواره در تلاش بوده تا به رتبه ی بالایی در سطح جهان دست پیدا کند. این دانشگاه موفق به کسب رتبه ی 801 در سطح جهان و رتبه ی 168 در میان دانشگاه های کشورهای اروپای شرقی و آسیای میانه شده است. بر اساس عملکرد مثبت این دانشگاه انتظار می رود تا در سال های آینده EMU به رتبه ی بالاتری در سطح جهان دست پیدا کند.
شرایط اخذ پذیرش EMU چیست؟
به منظور اخذ پذیرش این دانشگاه به همراه داشتن هر یک از مدارک ذیل الزامی است.
• پاسپورت 
• چند قطعه عکس 4*3 
• ریز نمرات تحصیلی به همراه ترجمه ترکی یا انگلیسی 
• گواهی زبان انگلیسی (در صورت وجود) 
• رزومه، انگیزه نامه و توصیه نامه (مقطع کارشناسی ارشد و دکتری) 
• پرتفولیو ( تنها برای دانشجویان معماری و هنر) 
مزایا تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی
• جهت اخذ پذیرش این دانشگاه داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی نبوده و متقاضیان می توانند بعد از ثبت نام در این دانشگاه دوره ی آموزش زبان یک ساله را سپری کنند. 
• EMU با بیش از 13 دانشگاه معتبر بین المللی دانشجو تبادل می کند از این روی دانشجویان می توانند یک یا دو ترم تحصیلی خود را در کشورهایی چون آمریکا، چین، کانادا و غیره سپری کنند. 
• دانشگاه مدیترانه ی شرقی همواره در تلاش بوده تا بر اساس استاندارد های روز دنیا عمل کند همین امر سبب شده تا سطح علمی دانشجویان EMU با بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا برابر باشد. 
• EMU مورد تایید وزارت علوم ایران بوده بنابراین دانشجویان دانشگاه مدیترانه شرقی می توانند بعد از اتمام تحصیل در ایران نیز مشغول به کار شوند. 
• دانشگاه مدیترانه ی شرقی دارای تنوع بسیار بالایی در رشته های تحصیلی بوده از این روی دانشجویان می توانند حق انتخاب داشته باشند. 
• محیط این دانشگاه مساحتی در حدود 890 هکتار داشته از این روی دانشجویان می توانند اوقات فراغت خود را در محیط دانشگاه سپری کنند. 
امکانات دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)
EMU به جهت رفاه حال دانشجویان امکانات متعددی ارائه می دهد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.
تجهیزات ورزشی: این دانشگاه دارای تعداد زیادی باشگاه مجهز و زمین ورزشی بوده از این روی دانشجویان می توانند رشته های ورزشی نظیر بسکتبال، والیبال، بدمینتون و غیره را نیز به صورت حرفه ای دنبال کنند.
خوابگاه دانشجویی: دانشجویان می توانند در خوابگاه های محوطه ی دانشگاه اقامت داشته باشند. لازم به ذکر است که خوابگاه های دانشگاه مدیترانه شرقی تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز را دارا می باشد.  
حمل و نقل: سرویس های حمل و نقل به جهت رفت و آمد دانشجویان به داخل شهر و محوطه ی دانشگاه وجود دارد از این روی دانشجویان می توانند با هزینه ی بسیار پایین رفت و آمد کنند.
سخن آخر:
دانشگاه مدیترانه شرقی یک دانشگاه دولتی واقع در قبرس شمالی بوده که از اعتبار بسیار زیادی برخوردار می باشد. اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، ما به شما این دانشگاه را پیشنهاد می کنیم.


 

ارسال نظر