شناسه خبر: ۱۶۲۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی درحاشیه برگزاری بیست وچهارمین نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی مشهد بیان کرد:

حمایت از تولید ملی مستلزم برخورد جدی باکالای قاچاق است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی دربیست‌وچهارمین نمایشگاه لوازم خانگی مشهدگفت : بحث قاچاق لوازم خانگی باید با جدیت بیشتری توسط مسئولین مربوطه در راستای بحث حمایت از تولید انجام گیرد زیرا زمانی می توانیم تولیدات ملی باکیفیت ومناسب داشته باشیم که جلوی کالاهای قاچاق راباجدیت بگیریم.

 حمایت از تولید ملی مستلزم برخورد جدی باکالای قاچاق است

به گزارش مشهد فوری به نقل از ستاد خبری بیست وچهارمین نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی و بیستمین نمایشگاه تخصصی صوتی و تصویری "سید مرتضی مدنی " افزود: متاسفانه در بازار گاهی شاهد کالاهای خارجی هستیم . این در حالیست که چون واردات کالاهای خارجی ممنوع است  این کالاها به صورت قاچاق وارد شده اند که در راستای حمایت از تولید ایرانی یا موضوع اشتغال باید جدی‌تر به موضوع قاچاق لوازم خانگی ورود پیدا کنیم .

وی حمایت از تولیدات باکیفیت داخلی را از وظایف همه مردم و مسئولان دانست وادامه داد: با توجه به آنکه درحال حاضر واردات لوازم خانگی ممنوع است ، لازم است که تولید کنندگان در موضوع کیفیت و  قیمت، حقوق مصرف کننده رابیشتر مد نظر قرار بدهند .از این رو با گذشت زمان درحوزه لوازم خانگی باید در تولید کالاهای داخل ارتقای کیفیت داشته باشیم و همچنین از نظر قیمت باید نرخ ها بگونه ای باشد که مردم به سمت استفاده از کالای ایرانی بروند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به آن که مردم باید درجهت حمایت از تولید ایرانی از کالای ایرانی استفاده کنند، بیان داشت : ما باید خانواده ها را به سمت استفاده از کالای ایرانی  تشویق کنیم که برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌توانددر راستای حمایت از تولیدات ایرانی گام موثری باشد.
مدنی یادآور شد : از این رو  مجموعه تعزیرات حکومتی این آمادگی را دارد که درکنار سایر دستگاه‌ها به منظور حمایت از تولید ایرانی بخصوص در حوزه لوازم خانگی با موضوع قاچاق باکمک سایر دستگاه در این راستا گام بردارد تا هم از قاچاق  پیشگیری شود وهمچنین برخورد قاطع در این خصوص انجام پذیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خاطر نشان ساخت: موضوع برخورد با قاچاق برعهده تعزیرات حکومتی است  وما این آمادگی را داریم که با دستگاه های دیگر و متولیان حوزه پیشگیری به مبارزه جدی‌تر ورود پیدا کنیم .
وی تاکید کرد: تولید کنندگان  بخش‌های خصوصی باید این موضوع را از سازمان‌های مربوطه مطالبه نمایند .زیرا یکی از مشکلات اصلی که در بحث تولید و به خصوص موضوع لوازم خانگی  وجوددارد بحث  کالای قاچاق است که مانع رشد تولید می‌شود و مطمئناً آن را به مخاطره می‌اندازد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تصریح کرد:  از مسئولین نمایشگاه بین المللی مشهد تشکر می کنم که زمینه برگزاری نمایشگاه خیلی خوبی را در حوزه لوازم خانگی فراهم کردند. به اعتقاد من برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در استان‌های مختلف نیز ضروری است تا در جهت حمایت از تولید و کالای ایرانی بخصوص در حوزه لوازم خانگی انجام بگیرد.

 

ارسال نظر