شناسه خبر: ۱۶۱۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد

رئیس اتحادیه گل‌فروشان مشهد:

هزینه تولید گل بیشتر از قیمت فروش آن است

رئیس اتحادیه گل‌فروشان و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی مشهد گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان گل از قیمت راضی نیستند، با این قیمت هزینه تولید نیز در نمی‌آید اما نمی‌توان تنها تولیدکننده را در نظر گرفت، بلکه عرضه و تقاضا نیز قیمت را تعیین می‌کند.

هزینه تولید گل بیشتر از قیمت فروش آن است

به گزارش مشهد فوری؛ محمد رضایی مزینانی در خصوص وضعیت بازار گل اظهار کرد: یکی از کارهایی که در شب یلدا به آن توجه می‌شود، خرید گل است. فعلا قیمت گل توسط تولیدکنندگان تغییری نداشته؛ زیرا تولید گل بالا است. قدرت خرید مردم نیز مشخص بوده و افزایش بی‌رویه قیمت روی خرید مردم تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت تولید تغییری نکرده، بنابراین ما نیز در اتحادیه قیمت فروش را تغییر ندادیم. اگر در ایام نزدیک به شب یلدا قیمت‌ها تغییر کند، ما نیز ناچار به افزایش قیمت و متعادل کردن قیمت‌ها به همان نسبت هستیم.

رضایی مزینایی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان گل از قیمت راضی نیستند، عنوان کرد: با این قیمت هزینه تولید نیز در نمی‌آید اما نمی‌توان تنها تولیدکننده را در نظر گرفت، بلکه عرضه و تقاضا نیز قیمت را تعیین می‌کند. اگر تقاضای گل افزایش پیدا کند، قیمت فروش نیز افزایش پیدا خواهد کرد، اما بعید می‌دانم تغییری در قیمت داشته باشیم.

رئیس اتحادیه گل‌فروشان و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی مشهد بیان کرد: در طول سال قیمت خیلی بالا و پایین می‌رود. گاهی قیمت گل یک‌سوم قیمت تمام شده تولید بوده و با ۵۰ درصد ضرر به فروش می‌رسد. در ماه‌های رمضان، محرم و صفر شاید قیمت گل نصف قیمت تولید هم نباشد. ما سعی می‌کنیم قیمت در هر مناسبتی تغییر نکند، مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد. تلاش ما این است در طول سال قیمت ثابت باشد.

وی ادامه داد: در بسیاری از زمان‌ها گل هم در حوزه تولید و هم توزیع با ضرر فروخته می‌شود. گل‌فروش گل را می‌خرد و در مغازه نگه می‌دارد، اما فروخته نمی‌شود و چند روز بعد باید آن را دور بریزد که این ضرر است.

رضایی مزینایی با اشاره به اینکه توان خرید مردم در همه حوزه‌ها کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: امیدواریم در ایام منتهی به شب یلدا خرید گل افزایش پیدا کند و استقبال مردم مانند سال‌های قبل خوب باشد.

 

ارسال نظر