شناسه خبر: ۱۶۱۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت آبفا مشهد:

تابستان آینده این کلانشهر با ۴۰ درصد کسری آب مواجه می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده با تداوم خشکسالیهای پیاپی، این کلانشهر در تابستان سال ۱۴۰۳ با کسری ۴۰ درصدی آب مواجه خواهد شد.

تابستان آینده این کلانشهر با ۴۰ درصد کسری آب مواجه می‌شود

به گزارش مشهد فوری؛ حسین اسماعیلیان افزود: در چهارمین سال خشکسالی پیاپی باید اقدامات جدی تری در حوزه افزایش ظرفیت تولید آب و مدیریت مصرف به منظور گذر از شرایط تنش اجرایی شود و شرایط سخت تری را در مشهد پیش رو خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون (از اول مهرماه) هیچ ورودی آبی به سدهای تامین آب مشهد نداشته ایم و تنها حدود پنج درصد از حجم ذخیره این سدها آب دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: هم اینک هیچ برداشتی از حجم آب سدهای طرق، کارده و ارداک نمی شود و ذخیره موجود برای شرایط خاص استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر بارندگی ها در پاییز امسال بیان کرد: از مهر امسال تاکنون میزان بارندگی در مشهد تنها ۱۸ و ۲ دهم میلیمتر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۶۰ درصد کاهش دارد و چنانچه این روند در زمستان نیز ادامه یابد، از لحاظ تامین نیاز آبی شرایط بسیار سختی خواهیم داشت.

اسماعیلیان از شهروندان خواست تا بیشتر از همیشه به مدیریت مصرف توجه داشته باشند و از مصارف غیر ضروری پرهیز کنند.

منابع آبی مشهد شامل دریاچه‌های پشت چهار سد «طُرُق، اَرداک، دوستی و کاردِه» می شود که سد دوستی مهم‌ترین آنهاست و هم اینک حدود پنج درصد از حجم ذخیره این سدها آب دارد، همچنین چندین حلقه چاه و ۲ رشته قنات دیگر منابع تامین کننده آب مشهد هستند.

۱۰۰ درصد وسعت مشهد در خشکسالی شدید قرار دارد.

 

ارسال نظر