شناسه خبر: ۱۶۱۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد

مشهد در وضعیت خشکسالی بسیار شدید قرار گرفته است

دیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: طی سال های اخیر و بروز خشکسالی های پی در پی، شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی بسیار شدید قرار گرفته است.

مشهد در وضعیت خشکسالی بسیار شدید قرار گرفته است

به گزارش مشهد فوری؛ حسین اسماعیلیان صبح چهارشنبه در جمع ائمه جماعات استان‌های خراسان (رضوی، شمالی و جنوبی) اظهار کرد: طی سال‌های اخیر و بروز خشکسالی‌های پی در پی، شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی بسیار شدید قرار گرفته و به تبع آن کاهش شدید منابع آب موجب بروز شرایط بحرانی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به سنت نیاکان ما در پاسداشت آب، وجود قنات‌های چند هزار ساله در استان را نمودِ سازگاری گذشتگان با اقلیم خشک منطقه دانست.

وی افزود: در حال حاضر نیز علیرغم اجرای پروژه‌ها و اقدامات فراوان در دست اجرا، آنچه که بسیار مهم است موضوع سازگاری ما با محیط و اقلیم خشک این منطقه است.

اسماعیلیان اظهار کرد: سال گذشته و بر اساس فرض بدبینانه برای تابستان ۱۴۰۲، برنامه گذر از تنش آبی مشهد در سطوح کلان کشوری و استانی به تصویب رسید و پروژه‌های متعدد اضطراری با اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد اجرا شد که در نتیجه آن و با لطف خدای متعال و عنایت امام رضا علیه السلام و نیز همراهی شهروندان، تابستان امسال بدون کمترین مشکل پشت سر گذاشته شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تصریح کرد: با وجود پیش بینی بارندگی مطلوب در پاییز سال جاری، مشهد تاکنون با بیش از ۵۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به مدت مشابه دوره آماری رو به است و ضمن امید به رحمت الهی، به لحاظ مدیریتی باید شرایط بدبینانه را برای تابستان سال آینده متصور شویم.

وی با مهم و ضروری دانستن مقوله مدیریت مصرف و تأکید بر فرهنگسازی مدیریت مصرف بهینه آب در سطوح مختلف جامعه خاطرنشان کرد: روحانیون و ائمه جماعات که معتمد و مورد مراجعه مردم هستند می‌توانند نقش فعال و مثمر ثمری را در افزایش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص وضعیت بحرانی آب ایفا کنند.

اسماعیلیان همچنین از تمام روحانیون و ائمه جماعات خواست تا دعا و طلب باران از خداوند متعال همچون نماز باران و سایر ادعیه سفارش شده در این خصوص را مد نظر داشته و به انجام برسانند.

منبع: خبرگزاری مهر

 

ارسال نظر