شناسه خبر: ۱۶۱۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد

۱۶۰ سازه غیرمجاز در روستای «بهار» مشهد قلع و قمع شد

رییس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد گفت: ۱۶۰ سازه غیر مجاز در روستای «بهار» در منطقه تبادکان مشهد قلع و قمع شد و با هدف آزادسازی اراضی کشاورزی به وضع سابق بازگشت.

۱۶۰ سازه غیرمجاز در روستای «بهار» مشهد قلع و قمع شد

به گزارش مشهد فوری؛ حسین خواجوی افزود: آزادسازی اراضی کشاورزی در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به مساحت ۱۱۶ هکتار در این روستا در حومه مشهد انجام شده است.

وی اضافه کرد: قلع و قمع دیوار و پی‌کنی به تعداد ۱۴۷ مورد، دیوارکشی چهار مورد و ۹ مورد استخر غیر مجاز احداث شده در این عملیات انجام شده است.

رییس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه این عملیات با حضور کلیه اعضای کمیته صیانت از حریم شهر مشهد انجام شد، افزود: کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان است و هرگونه تغییر کاربری وساخت وساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهروندان را متضرر می کند.

وی بیان کرد: به ‌منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان مشهد جلوگیری می‌شود.

خواجوی اظهار کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه می‌شود.

کمیته صیانت از حریم شهر مشهد از سال ۱۳۹۶ با هدف ایجاد یک رویه واحد و بهره گیری از ظرفیت تمامی دستگاه‌های متولی امر از جمله شهرداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و راه و شهرسازی تشکیل شده است.

 

ارسال نظر