شناسه خبر: ۱۶۱۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد

مشهد پنجمین تولید کننده طلا در کشور

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد افزود: ورود طلای ساخته شده به ایران ممنوع بوده و تنها ورود ۷۰ گرم کار ساخته آزاد است. از ابتدای سال گذشته براساس قانون ورود شمش، پلاتین و نقره به کشور آزاد شد، اما در زمینه خروج آن با مشکل مواجه هستیم.

مشهد پنجمین تولید کننده طلا در کشور

به گزارش مشهد فوری؛ یوسف تقی‌زادگان درخصوص تولید طلا در مشهد اظهار کرد: مشهد از لحاظ تولید و ساخت طلا در کشور رتبه آخر را دارد. بنابراین اگر در کشور پنج استان در ساخت طلا فعال باشد، متاسفانه ما آخرین رتبه را دارا هستیم.

تقی‌زادگان با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه طلا و جواهربیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که بزرگان کشور در جلسات حضور پیدا کرده و مشکلات ما در زمینه تولید و صادرات را بررسی کنند. نگاه باید از فروش نفت خارج شود. ما با تولید طلا می‌توانیم درآمد ارزی زیادی ایجاد کنیم تا دیگر نیازی به فروش نفت نباشد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با اشاره به این‌که مشهد در تولید نقره حرف اول را در کشور می‌زند، افزود: ما در مشهد ۲ هزار کارگاه کوچک و بزرگ نقره‌سازی داریم. از نظر طراحی تا چهار سال پیش واردکننده طراح به شهر بودیم اما اکنون صادرکننده طراح نه تنها در کشور بلکه حتی به کشورهای خارجی هستیم. مشهد تاکنون شهر مصرفی در طلا بوده اما ما در این نمایشگاه برای حضور ماشین‌آلات دعوت کردیم تا تعداد زیادی از کشورهای خارجی که در ایران نمایندگی دارند، ماشین‌آلات خود را وارد کنند.

image_2023-11-28_13-39-49

تقی‌زادگان گفت: تولیدکننده‌های خوبی در کشور داریم و روزی صادرکننده مصنوعات طلا به ترکیه بودیم، اما الان مراجعه‌کنندگان به دنبال خرید طلای ساخت ترکیه هستند که این برای ما افت دارد. باید تولیدات را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ورود طلای ساخته شده به ایران ممنوع بوده و تنها ورود ۷۰ گرم کار ساخته آزاد است. از ابتدای سال گذشته براساس قانون ورود شمش، پلاتین و نقره به کشور آزاد شد، اما در زمینه خروج آن با مشکل مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد ادامه داد: در کشور کالای قاچاق یا خارجی نداریم. شاید چند نفر با هم ۷۰ گرم وارد کرده باشند. گاهی کالا از مبادی ورودی نیز وارد می‌شود اما به دلیل بالا بودن هزینه‌ها کسی این کار را انجام نمی‌دهد. طراحی خارجی است اما تمام طلاها در کشور ساخته می‌شود.

به گزارش مشهد فوری؛ هشتمین نمایشگاه تخصصی فلزات گران‌بها، طلا و جواهر و نقره ۹ آذر افتتاح می‌شود. این نمایشگاه به مدت چهار روز تا ۱۲ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در این نمایشگاه حضور یابند. هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر و فلزات گران‌بها در سالن‌های مفاخر و فردوسی این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر