شناسه خبر: ۱۶۱۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد

ادارات مشهد ملزم به رعایت صرفه‌جویی آب تا ۲۰ درصد مصارف شدند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ادارات دولتی و عمومی در این کلانشهر طبق مصوبه قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، باید به میزان ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

ادارات مشهد ملزم به رعایت صرفه‌جویی آب تا ۲۰ درصد مصارف شدند

به گزارش مشهد فوری؛ حسین اسماعیلیان افزود: این مصوبه به کلیه دستگاه های دولتی و عمومی ابلاغ شده و اکنون در حال اجراست.

وی با بیان اینکه همواره از شهروندان انتظار می رود برای مدیریت مصرف آب پای کار باشند، بیان کرد: اما توقع شهروندان نیز این است که دستگاههای دولتی در این خصوص پیشگام باشند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: پایش از دستگاه ها برای رعایت این مصوبه به صورت مستمر انجام می شود، چنانچه دستگاهی این مصوبه را رعایت نکند، پس از دریافت اخطار آب مصرفی قطع خواهد شد.

به گفته وی، در تابستان امسال، آب مصرفی حدود ۱۰ دستگاه عمومی و دولتی به دلیل عدم رعایت مصوبه مدیریت مصرف به صورت موقت قطع شد.

وی افزود: طرح هایی نیز برای جبران کسری آب مشهد در کنار مدیریت مصرف در دست اجرا است که امیدواریم با همراهی شهروندان با شرایط تنش آبی مواجه نشویم.

اسماعیلیان گفت: در تابستان امسال نیز دستگاه های دولتی و عمومی همراهی خوبی داشتند، به طوریکه تا ۳۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب نسبت به مدت مشابه پارسال ثبت شد.

در حال حاضر شهرستان مشهد با ۶۴ درصد کاهش بارندگی و ۱۰۰ درصد خشکسالی روبه رو است.

آب مورد نیاز کلانشهر مشهد از ۵۰۰ حلقه چاه، ٢ رشته قنات، یک رشته چشمه و سدهای "دوستی، کارده، ارداک و طُرُق" تامین می شود.

 

ارسال نظر