شناسه خبر: ۱۶۱۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبرداد:

جلوگیری از ۳۰۰۰ مورد سرقت آب در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از کشف و جمع آوری حدود ۳۰۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در نیمه نخست سال جاری در این استان خبرداد.


جلوگیری از ۳۰۰۰ مورد سرقت آب در خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری؛ حسین امامی با بیان اینکه از این تعداد ۱۴۷۰ فقره انشعاب به مجاز تبدیل شده است، سرقت آب از طریق انشعاب غیرمجاز را در مجموع یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۱۷۲ متر مکعب و به ارزش حدود ۶۶ میلیارد ریال اعلام کرد.

 وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی اکیپ‌های گشت آب در شهرستان‌های استان اظهار کرد: این اکیپ‌ها در راستای توزیع عادلانه آب و جلوگیری از استفاده‌های غیر ضرور و نامتعارف توسط مشترکین و ترویج فرهنگ رعایت الگوی مصرف فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی شناسایی انشعاب غیر مجاز را نتیجه پیمایش خطوط و شبکه‌های توزیع آب اعلام کرد و افزود: انشعاب کشف شده که به طرز ماهرانه‌ای در باغ ویلاها و دامداری‌ها و ... مورد سوء استفاده قرار گرفته بود توسط اکیپ‌های گشت آب کشف و با مساعدت و اخذ مجوز دادستانی و همکاری نیروی انتظامی قطع و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

امامی با اشاره به بحران خشکسالی و کمبود شدید ذخایر و منابع تامین آب، اقدام افراد در نصب انشعابات غیر مجاز و برخی مشترکین با برداشت غیر مجاز از پشت کنتور را باعث آلودگی شبکه و هدر رفت و افزایش آب به حساب نیامده دانست و از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه آب و انشعاب غیرمجاز را از طریق شماره تلفن ۱۲۲ اطلاع  دهند.

 

ارسال نظر