شناسه خبر: ۱۶۱۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد

نرخ بیکاری در خراسان رضوی از میانگین کشوری پایین تر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری استان در تابستان امسال ۷.۱ درصد بود که نسبت به تابستان پارسال یک دهم درصد کاهش یافته و نسبت به نرخ میانگین کشوری نیز که هشت درصد است پایین‌تر است.

نرخ بیکاری در خراسان رضوی از میانگین کشوری پایین تر است

به گزارش مشهد فوری؛ محمدامین بابایی روز دوشنبه در آیین افتتاح یک موسسه کارآفرینی در تربت‌حیدریه افزود: از سوی دیگر در حالی که میزان تعهد اشتغال امسال استان، ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر است، تاکنون برای ۵۱ هزار و ۱۶۱ نفر شغل ایجاد شده است یعنی در حالی که طی هشت ماه نخست امسال باید به ۶۶ درصد تعهدات خود عمل می‌کردیم اما به رقمی بیشتر یعنی ۶۹ درصد تعهدات، جامه عمل پوشاندیم.

وی از نبود مهارت عملی دانش آموختگان دانشگاهی به عنوان یک مشکل بزرگ اشتغال یاد و اضافه کرد: از زمان راه‌اندازی سامانه جست و جوی شغل در تیرماه ۱۴۰۲ تاکنون هشت هزار و ۱۹۰ جویای کار در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و در مقابل هشت هزار و ۲۴۷ فرصت شغلی به ثبت رسیده است اما تنها حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد جویای کار، دارای تخصص و مهارت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: سامانه جست‌ و جوی شغل، محلی است تا کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به آنجا مراجعه و اطلاعات خویش را ثبت می‌کنند و همچنین کسانی که کارجو هستند نیز با مراجعه به این سامانه می‌توانند اطلاعات خود را ثبت تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند.

بابایی افزود: در این بین وظیفه ما شناسایی افراد فاقد مهارت است تا آنها را به سمت نیاز بازار کار هدایت کنیم و در این راه با مراکز آموزش فنی حرفه‌ای نیز صحبت کرده ایم تا آموزش‌های لازم را در راستای توانمندسازی این افراد، ارایه کنند.

موسس موسسه کاریابی یاد شده نیز گفت: این مرکز نخستین کلینیک جامع کسب و کار، آموزش، کاریابی و کارآفرینی در تربت‌حیدریه است که هم اکنون برای ۱۰ نفر کار ایجاد کرده است و تا سال آینده برای ۷۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

مصطفی حاتمی افزود: بخشی از خدماتی که در این مرکز ارایه می‌شود، آموزش‌های تخصصی در ۲۰۰ رشته از جمله بازاریابی، توسعه کسب و کار، سخنرانی و فن بیان، تدوین، تصویربرداری و همچنین تولید محتوا برای کسانی است که برای ایجاد کسب و کار خود، ایده‌ای دارند و یا فاقد ایده هستند.

وی اضافه کرد: این موسسه همچنین برای کارآفرینانی که جویای نیروی کار متخصص هستند افراد واجد شرایط را معرفی می‌کند.

 

ارسال نظر