شناسه خبر: ۱۶۱۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد

شناسایی فعالیت ۲۴۹ تبعه خارجی غیر مجاز در واحدهای صنفی مشهد (۱۹ آبان ۱۴۰۲ ) | تشدید برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در خراسان رضوی

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی گفت: از ۱۳آبان ماه تاکنون در مشهد ۲۴۹ تبعه خارجی غیر مجاز که در واحد‌های صنفی فعالیت می‌کردند شناسایی به عمل آمد و ۱۱۷ فرم تخلف صنفی ثبت شد.

شناسایی فعالیت ۲۴۹ تبعه خارجی غیر مجاز در واحدهای صنفی مشهد (۱۹ آبان ۱۴۰۲ ) | تشدید برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری؛ محسن صیادی در این خصوص تصریح کرد: گشت مشترک مدیریت بازرسی ونظارت اتاق اصناف با حضور نمایندگان ادارات اماکن، کار، اتباع و تعزیرات حکومتی، در طرح شناسایی و جمع آورى اتباع غیر مجاز و فاقد کارت کار در واحدهای صنفی محدوده حرم مطهر(ثامن ) با تشدید حداکثری از تاریخ ۱۳ آبان ماه در حال انجام می‌باشد.

به گفته مدیر بازرسی اتاق اصناف استان، از مورخ ۱۳ آبان ماه تا کنون ٥٠ گشت مشترک بازرسى و نظارت از واحدهاى صنفى انجام شده است و  ۱۴۱۸ واحد صنفی بازدید به‌عمل آمده است.

وی افزود: بر این اساس ۲۴۹ مورد شناسایی تبعه خارجی غیرمجاز و تنظیم ۱۱۷ فرم تخلفبازرسى و ارسال به تعزیرات حکومتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی یک واحد صنفی هم پلمپ شد تاکید کرد: تخلفات این واحدهای صنفی، عدم رعایت قوانین ومقررات نظام صنفی (بکارگیری نیرو اتباع خارجی فاقد کارت کار و غیر مجاز)، گران فروشی، تقلب و عدم درج قیمت می‌باشد.

صیادی با اشاره به اینکه این طرح در هفته های آتی با تشدید و برخورد جدی تر ادامه خواهد یافت افزود: برابر قانون کار، اتباع بیگانه‌ای که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را نداشته و درصورت مشاهده اشتغال و بکارگیری، کارفرمای آن‌ها متخلف شناخته شده و مشمول جریمه خواهد بود.

 

 

ارسال نظر