شناسه خبر: ۱۶۱۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد

معاون منابع طبیعی خراسان رضوی:

۱۱۰ پروژه آبخیزداری در خراسان رضوی طی ۶ ماه نخست امسال اجرا شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۱۱۰ پروژه آبخیزداری در گستره استان اجرا و به بهره‌برداری رسید.

۱۱۰ پروژه آبخیزداری در خراسان رضوی طی ۶ ماه نخست امسال اجرا شد

به گزارش مشهد فوری؛ محسن آبیار با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۱۱۰ پروژه آبخیزداری در گستره استان اجرا و به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: از این میزان پروژه ۱۱ مورد مربوط به احداث بندهای خاکی است که مجموعاً بیش از ۲۷۲ هزار و ۴۹۵ متر مکعب عملیات خاکی در برداشته که در سطح ۱۱ شهرستان با اعتباری معادل ۲۷۶ میلیارد ریال اجرا شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: علاوه بر آن ۵۸ پروژه مربوط به سازه‌های گابیونی بوده که ۱۸۶۷۷ متر مکعب عملیات گابیونی در برداشته و بالغ بر ۲۳۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: ۴۱ پروژه آبخیزداری عملیات سنگ و ملات با حجم ۲۳۲۰۶ متر مکعب (سرریز سنگ ملاتی و سنگ ملاتی) در سطح استان اجرا که بالغ بر ۲۸۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

آبیار بیان کرد: در شرایط شکننده خشکسالی خراسان رضوی اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز که با هدف کنترل سیل و حمل رسوب هدایت روان آب‌ها و در نهایت نفوذ تدریجی آب تحت الارض به سفره‌های زیرزمینی را میسر می‌سازد که از اهمیت فوق العاده برخوردار است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: در اجرای ۱۱۰ پروژه آبخیزداری مجموعاً ۷۹۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه که تماماً از محل اعتبارات سال ۴۰۱ تأمین و پرداخت شده است.

وی از عموم روستانشینان استان به ویژه شهرستان‌هایی که پروژه‌های آبخیزداری اجرا شده درخواست کرد تا در مراقبت و نگهداری از سازه‌های اجرا شده کوشا بوده و به توصیه‌های کارشناسان آبخیزداری به هنگام سیلاب و روان آب‌ها توجه کنند.

 

ارسال نظر