شناسه خبر: ۱۶۱۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد

جاده‌ای که تبدیل به کابوس کودکان و مردم رشتخوار شده است

تاکنون بارها مردم رشتخوار در کنارگذر این شهرستان شاهد از دست دادن عزیزان‌شان به خصوص کودکان‌ به دلیل تصادف‌های متعدد بوده و هستند.

جاده‌ای که تبدیل به کابوس کودکان و مردم رشتخوار شده است

به گزارش مشهد فوری؛ جاده‌ای که در گرفتن جان انسان‌های این منطقه شب و روز نمی‌شناسد و در هر فرصتی از بی‌توجهی متولیان سوء استفاده کرده و قربانی می‌گیرد، آخرین حادثه هم مربوط به دو دختر بچه ۸ و ۶ ساله بود که در تصادف با تریلی جان خود را از دست دادند و داغی دیگر بر سینه مادران و پدران این منطقه بر جای گذاشتند.

 تردد بالای تریلی‌ها در ساعات شبانه‌روز آن‌قدر نگران کننده شده است که تعدادی از ساکنین این شهرستان برای دو مرتبه اقدام به بستن این جاده کردند و خواستار رسیدگی مجدانه از سوی مسئولان شدند.

اگرچه تاکنون چندین بار فرماندار رشتخوار به همراهی تمامی اعضاء شورای ترافیک شهرستان از مسیر جاده کمربندی بازدید میدانی داشته‌اند و حتی با حضور در بین مردم آنها را دعوت به آرامش کرده‌اند و خواستار بازگشایی جاده شدند اما بدون شک، دست خالی و بدون اعتبار نمی‌شود برای این محور کاری انجام داد.

فرماندار رشتخوار در همین خصوص در گفت و گویی با ایسنا از تردد روزانه ۱۸۰۰ تریلی از مسیر رشتخوار به خواف و تربت‌حیدریه خبر داد و گفت: به دلیل تصادفی که چند روز قبل در شهرستان رشتخوار اتفاق افتاد دو کودک جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز مصدوم شد.

حسین باهوش با بیان اینکه تاکنون دو مرتبه تعدادی از مردم منطقه به طور موقت جاده را مسدود کرده‌اند، اظهار کرد: هرچند با حضور در جمع مردم آنها را متقاعد کردیم که جاده را باز کنند، اما انتظار دارند به این وضعیت خاتمه داده شود و مسئولان استانی و کشوری پای کار بیایند.

                                                                                                                                             

image_2023-11-08_11-57-19

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای رفع مشکلات این محور مکاتبات بسیاری داشته‌ایم که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد، افزود: با نظر کارشناسان فعلاً تصمیم بر این شد که به صورت موقت مسیر انحرافی خاکی از ورودی رشتخوار به سمت کمربندی برای عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین توسط اداره راهداری تعبیه شود تا از خطرات احتمالی تصادفات درون شهری و همچنین عبور تریلی‌های حمل بار مواد معدنی از داخل شهر جلوگیری به عمل آید.

فرماندار رشتخوار تنها راه برون رفت از مشکلات کنارگذر رشتخوار را فقط ساخت قطعه ۷ دانست و تصریح کرد: به جزء ساخت قطعه ۷ که حدود ۱۰.۵ کیلومتر است هیچ راه دیگری نداریم.

وی با بیان اینکه ساخت این قطعه عزم جدی می‌طلبد، باید تمامی مسئولان استانی و کشوری پای کار بیایند، گفت: تا وقتی قطعه ۷ ساخته نشود همین مشکلات باقی خواهد ماند.

باهوش خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۶ نفر در داخل شهر رشتخوار و بیش از ۱۲۰۰ نفر در محور تربت‌حیدریه-رشتخوار به خواف جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه می‌طلبد با این حجم فوتی مسئولان با عزم جدی‌تری به این پروژه ورود داشته باشند، افزود: در حال حاضر اولویت مسئولان شهرستان رشتخوار ادامه روند پیگیری‌ها برای تسریع در اجرای قطعه هفتم محور رشتخوار به تربت‌حیدریه، خواف است که کمربندی رشتخوار از محدوده پمپ بنزین تا شهرک صنعتی را شامل می‌شود.

فرماندار رشتخوار با اعلام اینکه مکاتبات قبلی در این رابطه و جمع‌بندی و پیگیری‌ها برای این موضوع مجدانه خواهد بود، اذعان کرد: تردد روزانه ۱۸۰۰ تریلی از مسیر رشتخوار به خواف و تربت‌حیدریه نگرانی بسیاری را برای مردم شهرستان به همراه دارد.

image_2023-11-08_11-59-27

                                                                                                                                                     

وی از مسئولان درخواست کرد عملیات ساخت قطعه ۷ باند دوم را هر چه زودتر آغاز و به آن سرعت دهند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

باهوش با اعلام اینکه اگر قطعه ۷ ساخته شود مشکلات ترافیکی و فوتی‌های داخل شهرستان کاهش خواهد یافت، افزود: کل مسیر جاده رشتخوار به تربت‌حیدریه حدود ۶۵ کیلومتر است که از قطعه ۱۰ تاکنون حدود ۵ کیلومتر بهره‌برداری شده، قطعه ۹ نیز به تازگی زیر بار ترافیکی رفته است و هنوز خیلی پیشرفت فیزیکی ندارد و قطعه ۸ و ۷ هم مانده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۶ قطعه در منطقه رشتخوار قرار دارد، تصریح کرد: قطعه ۷ فقط ۱۰.۵ کیلومتر طول دارد، اعتبارات این محور ملی بوده که امیدواریم مسئولان کشوری در اولویت قرار دهند.

فرماندار رشتخوار گفت: طبق نظر کارشناسان شورای ترافیک، باید هر چه سریع‌تر ساخت قطعه هفت جاده خواف - رشتخوار - تربت‌حیدریه به طول ۱۰.۵ کیلومتر آغاز شود که کمربندی رشتخوار از محدوده پمپ بنزین تا شهرک صنعتی را شامل می‌شود. طبق نظر کارشناسان برای اجرای هر کیلومتر این مسیر، باید دست کم ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شود.

                                                                                                                                           

جاده‌ای که تبدیل به کابوس کودکان و مردم رشتخوار شده است

وی با تأکید بر اینکه برای راه‌اندازی این پروژه نیاز به اعتبارات ملی است، گفت: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده و دیدار با وزیر راه و شهرسازی با هماهنگی‌های نماینده مردم هر چه زودتر پروژه تأمین اعتبار شود.

باهوش در ادامه با بیان اینکه خود پروژه کمربندی رشتخوار به طول ۴.۵ کیلومتر بوده که چندین سال است به دلیل نبود اعتبارات کافی به‌صورت نیمه تمام اجرا شده است، اظهار کرد: در طول این پروژه تعداد ۱۶ دهانه پل در اندازه‌های متفاوت وجود دارد که ۴ دهانه پل آن مسیرهای اصلی عبور سیلاب است.

وی افزود: این حجم از تردد تریلی از داخل شهر برای شهروندان خطرناک است و تنها راه علاج این مشکل بزرگ، ساخت یک مسیر کمربندی است تا دیگر نیازی به عبور خودروهای سنگین معادن خواف از داخل محدوده شهری رشتخوار نباشد.

وضعیت زیرساخت‌های جاده‌های شهرستان رشتخوار خوب نیست

فرماندار رشتخوار در ادامه به وضعیت راه‌های شهرستان اشاره کرد و افزود: متأسفانه زیرساخت‌های جاده‌های شهرستان رشتخوار از وضعیت خوب و مطلوبی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه در محور اصلی حدود ۱۸ کیلومتر و در مسیر دیگر نیز حدود ۲۰ کیلومتر از جاده اصلاً از وضعیت خوب و مطلوبی برخوردار نیست، اذعان کرد: هرچند از گذشته زحماتی در این خصوص کشیده شده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

باهوش گفت: با وجود اینکه طی یک سال اخیر در جاده‌های ۲۱ روستا ۲۱۰ هزار متر مربع آسفالت شده است ولی هنوز وضعیت خوبی نداریم.

اجرای طرح باند دوم مسیر ارتباط زمینی سنگان - خواف - رشتخوار - تربت‌حیدریه، به طول ۱۳۰ کیلومتر از ۱۷ مهر ۱۳۹۸ آغاز شد.

رشتخوار با ۶۶ هزار نفر جمعیت متشکل از ۲ بخش مرکزی و جنگل به استعداد ۶۹ روستا در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب مشهد و بین تربت‌حیدریه و خواف واقع شده‌ است.

ارسال نظر