شناسه خبر: ۱۶۱۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

کاروان مردمی «از خراسان تا فلسطین» حرکت خود را آغاز کرد

کاروان مردمی «از خراسان تا فلسطین» روز سه‌شنبه حرکت خود را از میدان شهدای شهر مشهد آغاز کرد تا مردم شهرهای مختلف کشورمان را در طول مسیر دعوت به همراهی کند.

کاروان مردمی «از خراسان تا فلسطین» حرکت خود را آغاز کرد

به گزارش مشهد فوری؛ مسوول هماهنگی کاروان مردمی از خراسان تا فلسطین با بیان مطلب فوق گفت: از سال ۱۳۹۳ برنامه حرکت کاروان های پیاده از مشهد برای حضور در مراسم اربعین حسینی و با شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» برنامه ریزی و اجرا شده است.

حجت‌الاسلام علیرضا جهانشاهی افزود: پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی که موجب فروپاشی هیمنه دروغین رژیم اشغالگر قدس شد، حرکت هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه شکل گرفت.

وی اظهار کرد: برنامه این کاروان مردمی بدین صورت است که در داخل شهرها و در طول مسیر به صورت پیاده‌روی و بین شهرها نیز حرکت خودرویی خواهند داشت تا به این روش مردم دعوت به همراهی شوند.

مسوول هماهنگی کاروان مردمی از خراسان تا فلسطین ادامه داد: حرکت این کاروان امروز از میدان شهدای شهر مشهد پیاده به سمت بارگاه منور رضوی آغاز شد و در ادامه به سمت میدان ۱۵ خرداد ادامه پیدا کرده و سپس افراد با خودروهای شخصی حرکت خود را ادامه می‌دهند.

او گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این کاروان مردمی امشب در شاهرود خواهد ماند و صبح روز پنجشنبه با رسیدن این کاروان به تهران حرکت پیاده خود را از میدان خراسان به سمت میدان فلسطین آغاز می‌کنند.

حجت‌الاسلام جهانشاهی افزود: اولویت اول ما حرکت زمینی به سوی مرز عراق و از آنجا تا سوریه و از سوریه تا فلسطین است، زیرا هدف ایجاد موجی از حرکت های مردم کشورهای مختلف به سوی مرز سوریه و فلسطین اشغالی است تا دریایی از انسانهای غیور با حضورشان، عالم را از ننگ رژیم صهیونیستی پاک نموده و اسراییل را از صفحه روزگار محو کنند.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بیگناه و غیرمسلح این منطقه ۱۱ روز می‌گذرد و رژیم کودک کش تل آویو در این مدت علاوه بر موشک‌باران و بمباران مداوم غزه و محاصره کامل آن، آب و برق این منطقه را نیز قطع کرده‌ است؛ اقدامی ضدبشری که منجر به تعطیلی فعالیت برخی بیمارستان‌های غزه شده‌ است.

همچنین ارتش اشغالگر صهیونیستی در حملات خود بسیاری از تاسیسات غیرنظامی از قبیل بیمارستان، مسجد و خانه‌های مسکونی را در نوار غزه هدف قرار داده‌ است، به طوریکه چند روز پیش سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» در گفت‌وگو با «الجزیره» اعلام کرد که از زمان شروع بمباران اسرائیل، بیش از ۷۰۰ کودک در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها حاکی از آن است که در اثر بمباران های رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند که نیمی از آنان زنان و کودکان هستند.

 

ارسال نظر