شناسه خبر: ۱۶۱۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

ثبت نام دانش آموزان مهاجر خارجی در خراسان رضوی تمدید شد

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: ثبت نام از دانش آموزان اتباع خارجی مقیم استان در سامانه "سهما" از امروز یکشنبه به مدت یک هفته تمدید شد.

ثبت نام دانش آموزان مهاجر خارجی در خراسان رضوی تمدید شد

به گزارش مشهد فوری؛ حسین شرافتی راد افزود: پارسال ۷۵ هزار دانش آموز تبعه خارجی مقیم این استان در مدارس خراسان رضوی ثبت نام شده و مشغول به تحصیل بودند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید نیز دانش آموزان اتباع خارجی که داری کد یکتا بوده و تاکنون موفق به ثبت درخواست در سامانه سازمان ملی مهاجرت (سهما) نشده اند می توانند با مراجعه به این سامانه به آدرس https://irmigrationorg.ir/Mohajer/Site در قسمت دانش آموزی درخواست خود را ثبت کنند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: از آنجایی که این مهلت قابل تمدید نخواهد بود والدین دانش آموزان در فرصت باقی مانده در سامانه سهما ثبت نام کنند.

شرافتی راد افزود: از مدیران اداره های آموزش و پرورش شهرستان ها و همچنین مدیران مدارس تقاضا می شود موضوع ثبت نام دانش آموزان اتباع را به نحو شایسته به آن دسته از دانش آموزان تبعه خارجی که دارای شناسه یکتا بوده و هنوز موفق به ثبت نام نشده اند اطلاع رسانی کنند.

مطابق اعلام رسمی مسوولان جمهوری اسلامی، پنج میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران سکونت دارند که حدود یک‌ میلیون نفر از این تعداد در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد زندگی می کنند.

۵۰۰ هزار نفر از این تعداد تبعه دارای اسناد اقامت، برگه سرشماری و گذرنامه و بقیه مهاجران فاقد مجوز هستند.

 

ارسال نظر