شناسه خبر: ۱۶۱۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

دومین کنگره بین‌المللی تغذیه در مشهد گشایش یافت

دومین کنگره بین المللی تغذیه با ۲۷ سخنران کلیدی از ایران و سایر کشورهای دنیا و در ۲۵ پنل تخصصی امروز دوازدهم مهرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع شهدای سلامت مشهد گشایش یافت.

دومین کنگره بین‌المللی تغذیه در مشهد گشایش یافت

به گزارش مشهد فوری؛ دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی تغذیه در آیین افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی تغذیه که با موضوع "از آزمایشات پایه تا مطالعات بالین" در مشهد برگزار شده است گفت: این کنگره بین‌المللی با موضوعات مختلف حوزه تغذیه از پایه تا بالین و با حضور پزشکان متخصص رشته‌های مختلف از نقاط مختلف ایران و همچنین کشورهای آمریکا، آلمان، ونزوئلا، شیلی، پاکستان، ترکیه، ایتالیا، نیجریه، ژاپن، اندونزی، مالزی، عراق و افغانستان در مشهد گشایش یافته است.

دکتر مجید غیور مبرهن افزود: این کنگره بین المللی با حضور متخصصان، دانشمندان و نخبگان بیش از ۳۰ کشور دنیا و به همت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکاری مراکز و سازمان‌های جهانی همچون سازمان بهداشت جهانی، مرکز یونسکو، مرکز یونیسف و دانشگاه‌های داخل و خارج کشور همزمان با ایام میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) در مشهد گشایش یافته است.

وی ادامه داد: این رویداد بین‌المللی از ۱۲ تا ۱۴ مهر ماه امسال به مدت سه روز در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار می‌شود.

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی تغذیه گفت: معتقدیم که در بحث سلامت هرچه قدر که به موضوع تغذیه سالم توجه شود به همان نسبت از ابتلای به بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌شود.

غیور مبرهن افزود: در تلاش هستیم تا با برگزاری این کنگره بین‌المللی، آگاهی مردم در حوزه سلامت و در موضوع تغذیه سالم را افزایش دهیم.

نقش بی‌بدیل متخصصان تغذیه در سلامت تمامی جوامع به‌ خوبی دیده شده است

در این کنگره سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ظرفیت بسیار زیادی در حوزه پژوهش و در موضوعات مختلف از جمله تغذیه برخوردار است و این دانشگاه اساتید نخبه یک درصدی و صاحب سبک زیادی در تمامی رشته‌های مرتبط با حوزه سلامت از جمله رشته تغذیه دارد.

دکتر محسن تفقدی افزود: ما نقش بی‌بدیل متخصصان تغذیه را در سلامت تمامی جوامع به‌خوبی دیده‌ایم و معتقدیم که باید به موضوع بسیار مهم تغذیه سالم توجه شود.

وی اظهار کرد: آمادگی داریم تا با محققان و پژوهشگران حوزه تغذیه و فعالان شناسه دار این حوزه برای تبیین هرچه بهتر نقش کلیدی و اثربخش تغذیه سالم در حفظ سلامت جامعه همکاری کنیم.

 

ارسال نظر