شناسه خبر: ۱۶۲۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد

مقایسه هتل های 4 ستاره و 5 ستاره مشهد

هتل‌های ۵ ستاره و ۴ ستاره زیادی در نزدیکی حرم امام رضا(ع) وجود دارد که با بهترین امکانات رفاهی آسایش مسافران را فراهم می‌کنند.

مقایسه هتل های 4 ستاره و 5 ستاره مشهد

اتاق‌های لوکس با چشم‌انداز حرم مطهری، امکاناتی مانند اینترنت، استخر، جکوزی، سالن بیلیارد و رستوران و کافی‌شاپ‌هایی با منوهای متنوع و غذاهای رنگارنگ همه از خدمات آن هتل‌ها هستند. هتل‌های 5 ستاره و 4 ستاره در قیمت اقامت و برخی امکانات مانند رستوران و مجموعه‌های تفریحی باهم تفاوت دارند.

مقایسه هتل المدینه الجواد و هتل الضیافه الزهرا

هتل مدینه الجواد مشهد، هتلی ۴ ستاره است که قبلا با نام لیان خوانده می‌شد‌. این هتل 4 ستاره مشهد در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شده و به حرم مطهر رضوی نزدیک است. این هتل ۱۰ طبقه بوده و دارای ۱۲۶ واحد اقامتی است. درحالیکه هتل الضیافه الزهرا ۵ ستاره بوده و در خیابان نواب صفوی قرار دارد. این هتل ۶ طبقه دارای ۱۴۵ واحد اقامتی بوده و مانند هتل مدینه الجواد با حرم فاصله کمی دارد. به‌طوری که با ۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توان به حرم رسید. داشتن روف گاردن یکی از تفاوت‌های این دو هتل است. هتل الضیافه الزهرا چشم‌انداز زیبایی به حرم داشته و از روف گاردن سرسبزی نیز برخوردار است.

 این هتل مشهد به مکان‌های دیدنی مانند خانه تاریخی داروغه، موزه آستان قدس رضوی، خانه تاریخی توکلی و موزه مردم‌شناسی نیز نزدیک است. هتل مدینه الجواد هم فاصله کمی تا جاذبه‌هایی مانند آرامگاه نادرشاه افشار، موزه مرکزی و مسجد گوهرشاد دارد. هردو این هتل‌ها دارای رستوران و کافی‌شاپ است با این تفاوت که هتل الضیافه الزهرا علاوه‌بر رستوران ایرانی، رستوران آسیایی هم دارد. آسانسور، سالن همایش، سالن کنفرانس، نمازخانه، تلویزیون، پارکینگ و کافی‌نت از امکانات مشترک این دو هتل هستند. قیمت اقامت یک شب در هتل المدینه الجواد در اسفند 1402 از 3.000.000 تومان و قیمت اقامت در هتل الضیافه الزهرا در این تاریخ از 3.910.000 توامان شروع می‌شود.

 

3333

هتل ضیافه الزهرا مشهد

مقایسه امکانات هتل المدینه الجواد و هتل الضیافه الزهرا

از امکانات تفریحی هتل الضیافه الزهرا می‌توان به سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، خدمات اسپا، ماساژ و کافی‌شاپ در داخل مجموعه آبی اشاره کرد. خدمات تاکسی سرویس، آرایشگاه، بازارچه و خدمات خشک‌شویی هم از دیگر امکانات رفاهی این هتل هستند. مرکز خرید آرمان، خانه تاریخی توکلی و خانه تاریخی داروغه در نزدیکی این هتل واقع شده‌اند و تنها با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توان به آن‌ها رسید.

سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، پارکینگ، کافی‌شاپ، لاندری، سالن ورزشی، استخر کودکان، سونا، ماساژ و جکوزی هم از امکانات هتل المدینه الجواد هستند. اگر به ورزش علاقه داشته باشید می‌توانید از باشگاه ورزشی این هتل هم استفاده کنید. صندوق امانات، اتاق چمدان و لاکرز هم از امکانات لابی هستند.

مقایسه رستوران های المدینه و الضیافه الزهرا

هتل الضیافه الزهرا دارای یک رستوران اصلی و یک رستوران در روف گاردن است. در منوی رستوران اصلی یا همان رستوران صفا انواع غذاهای ایرانی، عربی و بین المللی گنجانده شده است. دکوراسیون لوکس و مبلمان شیک این رستوران باعث می‌شود، مهمانان هنگام صرف وعده‌های غذایی خوش‌طعم خود از محیط هم لذت ببرند. رستوران دیگری که روف گاردن است هم با غذاهای کبابی از مهمانان پذیرایی می‌کند.

هتل المدینه الجواد دارای چندین رستوران باکیفیت است. مثلا رستوران یاس با ظرفیت ۱۲۰ نفر انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سرو کرده و برای وعده‌های صبحانه، نهار و شام آماده خدمت‌رسانی است. همچنین رستوران پگاه و کافه باغ سلام که از ساعت ۵ عصر الی ۱۲ شب باز است نیز وعده‌های دلچسبی ارائه می‌دهند‌. کافی‌شاپی در لابی هتل المدینه الجواد هم وجود دارد که مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند.

مقایسه هتل شکوه شارستان و هتل بین المللی قصر مشهد

هتل شکوه شارستان مشهد نیز هتلی ۴ ستاره است که از سال ۱۴۰۲ به فعالیت شروع کرده است. این هتل ۱۳ طبقه دارای ۱۲۶ واحد اقامتی است. از مکان‌های دیدنی نزدیک به هتل شکوه شارستان می‌توان خیابان امام رضا و بازار رضا را نام برد. اتاق‌های این هتل به صورت دو تخته، سه تخته، چهارتخته و سوئیت امپریال چهار نفره (فولبرد) است. قیمت یک شب اقامت در هتل شکوه شارستان در اسفند ۱۴۰۲ از ۲.۰۹۰.۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

 

44

 هتل بین المللی قصر مشهد، هتلی ۵ ستاره و لوکس است که در سال ۱۳۵۶ شروع به فعالیت کرد  و در سال ۱۳۹۶ بازسازی شد. این هتل حدود ۸۰۰ متر با حرم مطهر رضوی فاصله داشته و دارای ۱۲ طبقه با ۲۲۰ واحد اقامتی است. مرکز خرید آسمان، بازار رضا، برج تجاری آکسون نیز از مکان‌های دیدنی نزدیک این هتل هستند. اتاق‌های این هتل به صورت یک تخته، دو تخته دابل، دو تخته دابل کلاسیک، دو تخته دابل پرنسس، دو تخته دابل معمولی، دو تخته دابل ماه عسل و... است. قیمت اقامت یک شب در این هتل در سال اسفند ۱۴۰۲ از ۲.۶۳۹.۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

 

 

مقایسه امکانات هتل شکوه شارستان و هتل بین المللی قصر مشهد

باشگاه ورزشی، سونا، جکوزی، استخر و ماساژ از امکانات تفریحی هتل شکوه شارستان هستند. همچنین این هتل دارای سرویس ترانسفر، آرایشگاه، رستوران سنتی، سالن چند منظوره، کافی‌شاپ و مینی بار است. هتل بین المللی قصر مشهد هم دارای امکانات پیشرفته‌‌ای مانند ترانسفر استقبال از فرودگاه و راه‌آهن و ۳ گیگابایت اینترنت است. همچنین پذیرایی لانژ هنگام ورود، یک عکس ۱۰ در ۱۵ و اسپا روزانه ۱۰۰ دقیقه برای هر فرد از دیگر امکانات رفاهی این هتل هستند.

مقایسه رستوران های هتل شکوه شارستان و هتل بین المللی قصر مشهد

رستوران فیروزه هتل شکوه شارستان در طبقه اول با ظرفیت ۳۵۰ نفر آماده پذیرایی از مهمانان است. همچنین این هتل کافی‌شاپی در طبقه همکف دارد که نوشیدنی‌های مختلفی سرو می‌کند. هتل شکوه شارستان نیز دارای رستورانی با ظرفیت 250 نفر، کافی‌شاپ، سالن ورزش، جکوزی، سالن بیلیارد، سیستم سرمایش و گرمایش و اینترنت وایرلس است. کادر حرفه‌ای این هتل همواره آماده راهنمایی و خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

رستوران قصر در طبقه همکف بوده و برای ۴۵۰ نفر ظرفیت دارد. دکوراسیون این رستوران با استفاده از رنگ‌های سفید و قهوه‌ای و مجسمه‌های جذاب در اطراف توجه مهمانان را جلب می‌کند‌.  کیفیت بالای غذاهای ایرانی و فرنگی مختلفی که در این رستوران سرو می‌شوند، هنر بی‌بدیل آشپزهای مشغول به کار را نشان می‌دهند. رستوران مرسده نیز در طبقه همکف بوده و برای ۱۸۰ نفر ظرفیت دارد. آشپزهای حرفه‌ای این رستوران نیز غذاهای انتخابی و خوش‌طعمی را تهیه می‌کنند.

 در این رستوران غذاهای اصیل و سنتی خوشمزه‌ای سرو می‌شود. علاوه‌بر این رستوران‌ها، هتل بین المللی قصر مشهد یک سالن صبحانه خوری نیز دارد. وعده‌های دلچسب صبحانه برای افراد قیم هتل رایگان است و می‌توانید قبل از گشت و گذار در مشهد خودتان را به یک صبحانه لذیذ در این سالن مهمان کنید. همچنین این هتل کافی‌شاپی با دکوراسیون آبی تیره و سفید هم دارد که نوشیدنی‌های گرم و سرد، انواع دسر، عصرانه‌های سبک و شیک را سرو می‌کند.

تفاوت کلی هتل های 4 ستاره و 5 ستاره

اغلب هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره به حرم مطهری و برخی از مکان‌های دیدنی مانند خانه داروغه نزدیک هستند. ظرفیت و تنوع رستوران هتل‌های ۵ ستاره بیشتر از هتل‌های ۴ ستاره است. به‌طوری که این رستوران‌ها منوی گسترده‌تر و فضای لوکس‌تری دارند. به دلیل برخی از امکانات پیشرفته‌تر و نوع رزرو هتل‌های 5 ستاره با 4 ستاره قیمت اقامت در آن‌ها هم بالاتر است.

 

ارسال نظر