شناسه خبر: ۱۶۲۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد

معاون استاندار خراسان رضوی:

مشهد هزار و ۲۰۰ خانه - مسافر مجوزدار برای اقامت زائران نوروزی دارد

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: هزار و ۲۰۰ خانه - مسافر در کلانشهر مشهد تا کنون موفق به دریافت مجوز اقامت زائران در ایام تعطیلات نوروزی شده اند.

مشهد هزار و ۲۰۰ خانه - مسافر مجوزدار برای اقامت زائران نوروزی دارد

به گزارش مشهد فوری؛ حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود:علاوه بر این تعداد ۳۰۰ خانه مسافر دیگر نیز در مسیر اخذ مجوز قانونی برای اقامت زائران هستند.

وی تاکید کرد: خارج از این شمار با مالکان خانه‌های شخصی که زائران و مسافران را بدون اخذ مجوز اسکان دهند برخورد قانونی خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی وظیفه نظارت بر خانه مسافرها را بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دانست و گفت: بر حسب دستور استاندار ، مسوولیت ساماندهی خانه مسافرها در مشهد طی ابلاغی بر عهده فرماندار گذاشته شده و لازم است که تمامی خانه مسافرها ساماندهی شوند و تحت نظارت دستگاه متولی فعالیت کنند.

گنابادی نژاد افزود: باید سایر ظرفیتهای اقامتی را در کنار واحدهایی مانند هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر به رسمیت بشناسیم و به هیچ وجه فعالیت آنها را نباید غیرقانونی بدانیم زیرا نمی شود در ایام اوج سفرها از حضور این واحدها و ضرورت حضورشان در عرصه میزبانی بهره برد اما با فروکش کردن مسافرت در دیگر ایام سال آنها را غیرقانونی و فعالیتشان را تخلف دانست.

وی تاکید کرد: امنیت و رفاه حال زائران بسیار مهم و تمام تلاشها و برنامه‌ریزیها نیز در همین جهت در حال انجام است.

 

ارسال نظر