شناسه خبر: ۱۶۱۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد

جزئیاتی تازه از پرونده ۳ زورگیر خشن بولوار توس مشهد | سکانس آخرِ حمله به زن باردار

ماجرای این پرونده به اول مهرماه بازمی‌گردد، جایی که زنی جوان که چهارماهه باردار است، در حال عبور از یک کوچه باریک در بولوار توس با موتورسیکلتی با سه سرنشین روبه‌رو می‌شود.

جزئیاتی تازه از پرونده ۳ زورگیر خشن بولوار توس مشهد | سکانس آخرِ حمله به زن باردار

به گزارش مشهد فوری به نقل از روزنامه شهرآرا؛ پسران هفده‌ساله مدعی بودند که تنها یک ناهار سهم آن‌ها از سرقت بوده است و متهم اصلی پرونده بعد از سرقت، گوشی ۶ میلیون تومانی را ۷۰۰ هزار تومان به مال‌خر فروخته و با پول آن شیره تریاک خریده است. اما متهم بیست‌وسه ساله روایت معکوسی داشت. او مدعی بود که یکی از نوجوانان هفده‌ساله، زن باردار را روی زمین کشیده و با چاقو گوشی‌اش را به زور گرفته است و بعد آن را فروخته و به او فقط یک پرس غذا داده‌اند.

هر چند ضدونقیض‌گویی سه متهم ادامه داشت، اما دو معمای دیگر هم در پرونده کشف شد. اولین موضوع، گوشی سرقتی دیگری بود که پلیس از جیب یکی از متهمان هفده‌ساله هنگام دستگیری بیرون کشیده شده بود و مهم‌تر از آن وجود مال‌خر مرموزی بود که متهمان حاضر نبودند اسمی از او ببرند، مال‌خر ترسناکی که ریشه ترس را در دل سه سارق کاشته بود.

ماجرای این پرونده به اول مهرماه بازمی‌گردد، جایی که زنی جوان که چهارماهه باردار است، در حال عبور از یک کوچه باریک در بولوار توس با موتورسیکلتی با سه سرنشین روبه‌رو می‌شود. ناگهان یکی از ترک‌نشینان پایین پریده و با چاقو راه زن جوان را سد می‌کند. متهم قصد ربودن گوشی او را داشته که زن مقاومت می‌کند و با دادوفریاد از همسایه‌ها کمک می‌خواهد.

زن در میانه این درگیری چهل ثانیه‌ای، بار‌ها به سارق التماس می‌کند که گوشی‌اش را ندزدد و حتی داد می‌زند که باردار است. اما سارق به جای دل‌رحمی، بیشتر زن را تحت فشار می‌گذارد و بدون توجه به وضعیت حساس زن، او را چند قدم روی زمین می‌کشد. این کشمکش درنهایت به سود گوشی‌قاپ تمام شده و زن، دردمند روی زمین افتاده و توان حرکت نداشته که مردی جوان با لباس ورزشی شماره ۱۵ وارد کادر تصویر می‌شود، اما سارقان موتورسوار از مقابل دوربین رد می‌شوند.

حساسیت دوربینی

پس از این سرقت خشن، بلافاصله ویدئوی آن در فضای‌مجازی منتشر و بسیار بازنشر شد و حساسیت موضوع را دوچندان کرد. البته پیش از آن مأموران کلانتری معراج مشهد با دستور سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد، تحقیقات جامعی را برای شناسایی متهمان پرونده آغاز کرده بودند. اولین نتیجه بررسی‌های پلیسی به شناسایی یکی از متهمان که جوانی بیست‌وسه ساله و سابقه‌دار است، منجر شد.

پلیس، متهم را ردزنی و مخفیگاهش را شناسایی کرد، اما متهم پیش از ورود پلیس متواری شده بود. دامنه تحقیقات گسترده شد و مأموران با استفاده از تحقیقات میدانی و ظرفیت‌های علمی، سرانجام مخفیگاه متهم را شناسایی و در اقدامی ضربتی این فرد را دستگیر کردند.

بازیگر نقش اول مرد

با دستگیری متهم که به موادمخدر اعتیاد دارد، او منکر سرقت شد، اما سرنخ‌های موجود نقش او را در این سرقت خشن تثبیت کرده بود. متهم با دیدن این مستندات، دست از دغل‌بازی برداشت و به سرقت از زن جوان اعتراف کرد. او با معرفی دو همدست هفده‌ساله‌اش که او را همراهی کرده بودند، مدعی شد که گوشی ۶ میلیون تومانی را ۷۰۰ هزار تومان به مال‌خری فروخته‌اند و همدستانش به او یک وعده ناهار داده و مابقی پول را صرف خرید شیره و تریاک کرده‌اند. بعد از اینکه فیلم زورگیری شان در فضای مجازی منتشر می‌شود نیز از یکدیگر جدا می‌شوند تا گرفتار نشوند.

سرقت بازی

متهم جوان که سابقه‌دار است و پیش‌تر به جرم سرقت دستگیر شده است، درباره آشنایی با همدستانش اعتراف کرد که در گیم‌نت هنگام بازی‌های رایانه‌ای با آن‌ها آشنا و صمیمی شده‌اند و همان‌جا با هم نقشه سرقت‌ها را طراحی کرده‌اند.
این متهم که با برادرش- برادر متهم نیز سابقه‌دار است-در بولوار توس زندگی می‌کند و در منزل برادرش دستگیر شد.

۳ ساعت بعد

با اطلاعاتی که متهم بیست‌وسه ساله در اختیار پلیس گذاشته بود و با ردزنی‌های گسترده مخفیگاه یکی از متهمان در بولوار کشاورز و دیگری در سرافرازان شناسایی و در دو عملیات غافل‌گیرانه این متهمان سه ساعت بعد و ۷۲ ساعت پس از سرقت از زن باردار، دستگیر شدند.
از یک متهم، یک گوشی سرقتی دیگر کشف شد و از مخفیگاه دیگری موتورسیکلتی که با آن اقدام به سرقت کرده بودند، کشف و ضبط شد.

ما ناهار خوردیم و او شیره کشید!

با انتقال متهمان به کلانتری و آغاز بازجویی‌های تخصصی، دو متهم هفده‌ساله در ادعایی برخلاف اظهارات دیگر متهم پرونده، مدعی شدند که گوشی را به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان به یک مال‌خر فروخته و همدستشان به آن‌ها یک وعده ناهار داده و مابقی را هم صرف شیره‌کشی کرده است.
بررسی وضعیت زندگی این متهمان نشان داد که یکی از آن‌ها فرزند طلاق است و دیگری نیز والدینش معتاد هستند.

درآمد آنچنانی نداشتم

یکی از متهمان هفده ساله این پرونده در برابر افسر پرونده‌اش اعتراف کرد: «من شغلم سیم‌کشی برق خودرو است. سال‌ها در این زمینه کار کرده‌ام و حرفه‌ای شده‌ام. تا قبل از اینکه با دوستانم در گیم‌نت نقشه سرقت‌ها را بکشیم، کار سیم‌کشی‌ام نمی‌چرخید برای همین با رفقایم همراه شدم.»

زورگیری از نوجوان ۱۲ ساله

پلیس در حالی توانسته بود در سه روز این پرونده را به نتیجه برساند که هنوز وجود یک گوشی تلفن همراه کشف‌شده از متهمان همچون معمایی حل نشده، باقی مانده بود.
بازجویی از متهم هفده‌ساله‌ای که گوشی در جیبش بود نشان داد که او روز قبل از دستگیری هنگام دور دور در بولوار توس، نوجوانی دوازده ساله را می‌بیند که در حال کارکردن با گوشی تلفن همراهش در حاشیه خیابان بوده است. تنهایی این نوجوان و سن کم او، متهم را وسوسه می‌کند تا به ضرب چاقو گوشی این پسربچه را زورگیری کند.
بررسی‌های بعدی پلیس با توجه به شکایت خانواده این نوجوان نشان داد که اظهارات متهم صحیح است و پس از اقدامات پلیسی، گوشی کشف شده به خانواده پسر نوجوان داده شد.

در جست‌و‌جوی مال‌خر مرموز

پلیس که در پیگیری این پرونده توانسته بود یک متهم بیست‌وسه ساله سابقه‌دار و دو متهم هفده‌ساله بدون سابقه کیفری را دستگیر کند و گوشی سرقتی از یک نوجوان را هم به صاحبش بازگرداند، در جست‌و‌جوی مال‌خری برآمدند که گوشی زن باردار را از متهمان خریده بود.

متهمان در بازجویی‌ها با این ادعا که این مال‌خر گنده‌لات و سرشناس است و اگر او را لو بدهند، آن‌ها را اذیت خواهد کرد، تاکنون از معرفی مال‌خر مرموز سر باز زده‌اند.
رئیس پلیس مشهد در پایان با اشاره به اینکه هر سه متهم به موادمخدر اعتیاد دارند، بیان کرد: تحقیقات برای شناسایی و ردزنی مال‌خر در حالی آغاز شده که تحقیقات جامعی از متهمان برای شناسایی سایر سرقت‌های احتمالی در جریان است.

 

ارسال نظر