شناسه خبر: ۱۶۲۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد

تاثیر مثبتی که آوانک در انتخابات مجلس داشت

در این مطلب درباره تاثیر مثبت آوانک و تماس صوتی در انتخابات مجلس خواهیم گفت؛ سالیان سال است در دوره‌ای که تبلیغات انتخابات مجلس انجام می‌شود، شاهد اشکال مختلفی از تبلیغات انتخابات مجلس هستیم.

تاثیر مثبتی که آوانک در انتخابات مجلس داشت

 اما یکی از جدیدترین این روش‌ها در تبلیغات، ارسال تماس صوتی برای افراد مختلف است؛ تصور کنید که می‌توانید صدای خود یا گوینده مدنظرتان را در قالب یک تماس صوتی به گوش مردم و مخاطب هدف‌تان برسانید. قطعا این روش بسیار جدیدتر و جذاب‌تر از روش‌های دیگر تبلیغات است و نتیجه بسیار مثبتی هم خواهد داشت.

تاثیرگذاری آوانک در انتخابات مجلس ۱۴۰۲

یکی از مهم‌ترین و پرشورترین بخش‌های انتخابات، دوره تبلیغات آن است؛ چرا که در این دوره مردم هم به میان می‌آیند و همین حضور آن‌ها خود به تنهایی نوعی جذابیت ایجاد می‌کند و بر شور انتخابات می‌افزاید. اما چگونگی ایجاد این شور هم مهم است.

سال‌های سال است که تبلیغات انتخابات در حد چاپ تراکت و پرچم است؛ سال‌های اخیر اما روش‌های جدید و متنوعی هم برای تبلیغات باب شده است که تماس صوتی آوانک یکی از آن‌هاست. آوانک یک سامانه ارسال پیام صوتی پیشرفته است؛ بگذارید ماجرا را برایتان کمی ملموس‌تر کنیم: ممکن است گاهی تلفن شما زنگ بخورد و وقتی پاس می‌دهید، با صدای از پیش ضبط شده‌ای مانند: «مشترک گرامی، مهلت ثبت‌نام در قرعه‌کشی تیر ماه رو به اتمام است، برای …» مواجه ‌شوید؛ این ما هستیم که با شما صحبت می‌کنیم.

کسب و کارتان در هر حد و اندازه‌ای که باشد، می‌توانید از طریق آوانک پیام صوتی دلخواه خود را، برای مشتریان و مخاطبان هدف خود ارسال کنید؛ ممکن است پیام شما هر هدفی داشته باشد، اعلام موجود شدن محصولی جدید یا راه‌اندازی یک نظرسنجی از مشتریان شما؛ تفاوتی ندارد. شما برای ساخت صوت چند انتخاب دارید:

  • ضبط صدای خودتان که برای افرادی ممکن است آشنا باشد
  • سفارش ضبط صدای گوینده‌های آوانک از طریق ثبت سفارش در سامانه
  • آواخوان (تبدیل نوشته به صدا در سرویس آواخوان توسط یک ربات پیشرفته)

قطعا این شیوه تبلیغات بازخورد بسیار بیشتری را در بر خواهد داشت تا روش‌های روتین دیگری که ممکن است بدون جلب هیچ گونه توجهی افراد از کنار آن بگذرند.

تبلیغات انتخابات مجلس با آوانک پر شورتر شد

با توجه به اینکه انتخابات مجلس در اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، برودت هوا به گونه‌ای بود که تبلیغات محیطی چندان پاسخ مثبتی به همراه نداشت؛ انواع تابلو، پرچم و تراکت از این نوع تبلیغات بود. اما ارسال پیام صوتی جزو معدود تبلیغاتی بود که نتیجه بسیار مثبتی برای نمایندگان در بر داشت. نمایندگان در آن دوره توانستند با ارسال پیام صوتی منطقه‌ای به محدوده مدنظرشان، افراد و همشهری‌هایشان را مخاطب هدف قرار دهند.

زمان‌بندی در ارسال، نظرسنجی، تولید شماره و آواتل از جمله امکانات آوانک است که در آن برهه زمانی کاربرد بسیار مثبتی برای نمایندگان مجلس و تبلیغات آنان داشت. استفاده از برخی خلاقیت‌ها در نوع خود توانست تاثیر مثبتی در شنیده شدن صوت نمایندگان داشته باشد. برای مثال نمایندگانی که با صدا و لهجه یا گوش خود صوت را ضبط کرده و برای همشهری‌های خود ارسال کردند، به طرز چشمگیری نتیجه بهتری دریافت کردند. یا حتی نمایندگان باهوشی که تماس صوتی خود را با توجه به کسب و کار مخاطب خود هماهنگ و تولید کردند، توانستند توجه خوبی از شنوندگان دریافت کنند.

آمار و ارقام مربوط به تماس صوتی آوانک در انتخابات مجلس

  • آوانک با ۴۶ درصد واجدین شرایط رای‌دهی تماس گرفته است؛ این میزان تماس و گستردگی نشان از تاثیرگذاری آوانک و سرعت ارسال پیام صوتی دارد.

  • ۱۵ هزار و ۲۰۰ کاندید تایید صلاحیت شدند؛ ۱۵ درصد از کاندیدهای واجد شرایط، از آوانک برای تبلیغات خود استفاده کردند؛ با توجه به تنوع روش‌های تبلیغات، این آمار نشان دهنده اعتماد کاندیدها و نمایندگان آن‌ها به آوانک است.

  • در بازه ۷ روزه تبلیغات مجلس، تماس‌های ورودی فروش و پشتیبانی آوانک روزانه ۳۰ درصد و دریافت تیکت‌ها روزانه ۲۰ درصد افزایش یافت.

  • آوانک برای همراهی بیش‌تر با نمایندگان مجلس، کمپین انتخابات مجلس را راه‌اندازی کرد که بتواند پا به پای نمایندگان همراه آنان باشد.
  • تعداد پنل فعال شده در آوانک از زمان اجرای کمپین انتخابات مجلس نسبت به سال پیش، ۴۵ درصد افزایش داشته است.

  • ۷۵ درصد تماس‌های صوتی انتخاباتی موفق بوده‌اند و میانگین نرخ گوش دادن به طول پیام صوتی در این دوره، ۸۲ درصد بوده است.

  • آوانک با کمپین انتخابات مجلس که برگزار کرد، برای کاندیدها تا ۲۷ درصد ارزان‌تر از پیامک تمام شده است.

  • ۸۱ درصد کاندیدها از بانک شماره داخل پنل آوانک استفاده کردند؛ این بانک شماره‌ها به صورت رایگان در پنل قرار داده می‌شوند؛ از این تعداد، ۷۸ درصد بانک منطقه‌ای بوده و ۲۲ درصد آن بانک مشاغل بوده است.

  • از کل ارسال‌های انجام شده، ۳۳ درصد ثابت و ۶۷ درصد آن تلفن همراه می‌باشد.

منبع:
https://www.avanak.ir/

ارسال نظر