شناسه خبر: ۱۶۲۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد

دمای هوای خراسان رضوی در نخستین روزهای فصل پاییز تابستانی می‌شود

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای استان از امروز، یکشنبه روند افزایشی خواهد گرفت و در نخستین هفته فصل پاییز سال جاری، بیشینه دما در مناطق گرمسیر به حدود ۴۰ درجه خواهد رسید.

دمای هوای خراسان رضوی در نخستین روزهای فصل پاییز تابستانی می‌شود

به گزارش مشهد فوری آذر رضایی پور افزود: دمای هوای خراسان رضوی در هفته پایانی شهریور ماه خنک شده بود که با ورود توده گرم پرفشار به استان، دمای هوا افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بیشینه دمای کلانشهر مشهد نیز در اواسط هفته جاری به حدود ۳۶ درجه خواهد رسید که نسبت به امروز افزایش دمای ۶ درجه را به ثبت می رساند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: وزش باد توام با گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا به خصوص برای مناطق مستعد، از دیگر پدیده های جوی روزهای هفته جاری است که مناطق مختلف استان را فرا می گیرد.

رضایی پور عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با هفت و سبزوار با ۳۸ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، دمای این کلانشهر امروز بین ۱۵ تا ۲۹ درجه در نوسان خواهد بود.

 

ارسال نظر