شناسه خبر: ۱۶۱۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

حرم مطهر رضوی در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با برنامه‌های ویژه میزبان زائران این آستان مقدس خواهد بود.

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش مشهد فوری؛ این ویژه برنامه‌ها با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) از شامگاه روز جمعه ۲۴ آذر مصادف با اول جمادی الثانی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت شریف امین‌الله با نوای محمود صفاتی و اجرای سرود گلدسته‌های حرم آغاز می‌شود و با شعرخوانی علیرضا خاکساری، از شاعران آئینی اهل بیت(ع) ادامه پیدا می‌کند.

سخنران ویژه این مراسم حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است و بعد از سخنرانی، عزاداران فاطمی از مرثیه‌سرایی و عزاداری ذاکران اهل بیت(ع) محسن محمدی‌پناه و مرتضی اسلامی نژاد بهره‌مند می‌شوند.

مراسم شب شهادت بانوی دو عالم شنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت و تسلیت به محضر امام مهربانی‌ها با نوای مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، علی برادران آغاز می‌شود و سپس زائران حرم مطهر رضوی پای منبر خطیب توانمند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری می‌نشینند.

شعرخوانی آئینی حسن بیاتانی، مرثیه سرایی مداحان و مرثیه‌خوانان اهل بیت(ع)، جعفر ملائکه و محسن محمدپناه و قرائت دعای عالیه‌المضامین توسط حجت‌الاسلام مهدی شجاع از دیگر برنامه‌های شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی است.

ویژه برنامه‌های روز شهادت ام‌الائمه(س) نیز صبح روز یکشنبه ساعتی قبل از اذان ظهر با بیان احکام شرعی توسط حجت‌الاسلام عابدینی و شعرخوانی محمدحسین مَلکیان آغاز می‌شود و با مرثیه‌سرایی و اجرای سرود گلدسته‌های حرم و عزاداری و مرثیه‌سرایی با نوای علیرضا حسین‌نژاد و رضا آتشبار در سوگ یاس نبی(ص) ادامه پیدا می‌کند.

image_2023-12-14_12-22-15

در این مراسم همچنین آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد به ایراد سخنرانی با موضوع سیره حضرت زهرا(س) می‌پردازد و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی و عزاداران و سوگواران فاطمی نماز ظهر روز شهادت را به امامت ایشان اقامه می‌کنند.

مراسم روز شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با قرائت زیارت نامه این بانوی بزرگوار با نوای مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، قاسم پناهی ادامه پیدا می‌کند و پایان بخش این مراسم نیز سخنرانی آیت‌الله محسن کازرونی، امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری است.

این مراسم شامگاه یکشنبه ۲۶ آبان بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله توسط علی برادران و شعرخوانی آئینی علی زمانیان آغاز می‌شود و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری و مرثیه‌سرایی حاج احمد واعظی و محسن محمدی‌پناه از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

ویژه برنامه‌های شهادت مظلومانه صدیقه کبری(س) روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حج‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه و شعرخوانی آئینی شاعران آئینی، حجت الاسلام علی مقدم و حجت‌الاسلام سید حسین سیدی و ذکر مصیبت و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل بیت(ع)، محسن  محمدی‌پناه، سید امیر احمدنیا و جواد مشکی‌باف ادامه پیدا می‌کند.

برپایی محفل ادبی دکلمه خوانی نوجوان با حضور دکلمه‌خوانان نوجوان، سید امیرعلی میرهادی، ابوالفضل سیبویه، مهدی بهروزیان و امیر مهدی گواهی ساعت ۲۰:۰۰ شامگاه جمعه ۲۴ آذر و برگزاری محفل شعرخوانی آئینی شامگاه یکشنبه ۲۶ آذر ساعت ۲۰:۰۰ با حضور شاعران آئینی، سیدرضا یعقوبیِ آل،  سید ابوالفضل مبارز، محمد حسین ملکیان،  احمد حیدری و علی سلیمانیان از دیگر برنامه‌های ایام شهادت صدیقه کبری(س) در حرم مطهر رضوی است.

 

ارسال نظر