شناسه خبر: ۱۶۲۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد

پیشرفت ۶۰ درصدی شبکه جداسازی آب شرب از آب خام در مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از پیشرفت ۶۰ درصدی شبکه جداسازی آب شرب از آب خام برای آبیاری فضای سبز در مشهد خبر داد.

پیشرفت ۶۰ درصدی شبکه جداسازی آب شرب از آب خام در مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ مهدی یعقوبی گفت: شبکه جداسازی آب شرب از آب خام، طرحی ملی است و در همه شهرها باید اجرایی شود؛ مطالعات این شبکه از اواخر دهه 80 در مشهد آغاز شد و سال 86 طرح مشهد به تصویب وزارت کشور رسید.

وی ادامه داد: این طرح سال 89 مهندسی ارزش شد و تغییراتی در آن اعمال کردند؛ اجرای شبکه جداسازی آب شرب از آب خام در مشهد از سال 1389 آغاز شد و یک فاز بسیار مهم این شبکه یعنی خط اصلی پارک بهشت تا میدان نمایشگاه در سال 1396 به بهره‌برداری رسید؛ این طرح از سال 98 تا 1400 یک دوره مطالعات بازنگری نیز داشت.

یعقوبی تصریح کرد: شبکه جداساز دارای یک رینگ است که با خطوط انتقال، آب از چاه‌ها و تصفیه‌خانه‌ها به این رینگ منتقل می‌شود و از طریق خطوط توزیع به سیستم‌های آبیاری و مخازن فضاهای سبز متصل می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: در حال حاضر طرح جداساز مشهد بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این پیشرفت مربوط به شبکه واحد است؛ علاوه بر این هر منطقه شهرداری، این پروژه را در محدوده خودش اجرایی کرده است و با اینکه شبکه اصلی هنوز به بعضی مناطق نرسیده است، ولی شهرداری مناطق شبکه و رینگ داخلی منطقه خود را تکمیل کرده‌اند.

وی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این شبکه جداساز ابتدا به مناطق 9، 10، 11، 12 و کمربند سبز جنوبی که منابع آبی مناسبی در اختیار ندارند، آبرسانی می‌کند.

یعقوبی اضافه کرد: با وجود اینکه شبکه جداسازی آب شرب از آب خام طرح ملی است و باید اعتبار دولتی داشته باشد، اما مدیریت شهری این شبکه را با اعتبارات خودش تکمیل کرده و تا امروز بیش از 5 هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

 

ارسال نظر