شناسه خبر: ۱۶۲۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد

تماشای شب های سفید سن پترزبورگ با تور روسیه آرزوی سفر

یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین ظواهر طبیعی که در کشور روسیه بیشترین جذب گردشگران را به خود از سراسر جهان جلب می‌کند، پدیده شب‌های سفید است.

تماشای شب های سفید سن پترزبورگ با تور روسیه آرزوی سفر

این پدیده جذاب و شگفت‌انگیز هر سال در بسیاری از شهرهای روسیه، به‌ویژه در شهر زیبای سنت پترزبورگ، برگزار می‌شود. شب‌های سفید، زمانی است که در فصل تابستان در این مناطق، آفتاب در طول شب کاملاً به زمین نمی‌رسد و این باعث می‌شود که آسمان تا ساعات دیرهنگام همچنان روشن باقی بماند.

در سنت پترزبورگ، شهری که به عنوان «پایتخت فرهنگی روسیه» شناخته می‌شود، شب‌های سفید به‌طور ویژه شگفت‌انگیز‌تر از هر جای دیگری است. با تماشای این پدیده فوق‌العاده، گردشگران به سفری در دنیایی از رویاها و زیبایی‌های فراوان دعوت می‌شوند. مناظری که در این شهر در این شب‌های جادویی مشاهده می‌شود، به گونه‌ای استثنایی و خیره‌کننده است که حتی کلمات در توصیف آنها عاجز می‌ماند.  اکنون همراه ما باشید تا بیشتر با این پدیده جذاب آشنا شوید.

Screenshot_20240407_224325_Office

 

پدیده شب های سفید به چه دلیل اتفاق می افتد؟

شبهای سفید در روسیه یک پدیده کاملا طبیعی است. این پدیده جالب به علت وسعت مدار عرضی کشور روسیه رخ می‌دهد. به‌طوری که در برخی اوقات از سال، خورشید نمی‌تواند به طور کامل غروب کند و افق به تاریکی فرو نمی‌رود. به‌عبارت دیگر، خورشید هنگام غروب در افق فرو نمی‌رود و نور آن هوا را روشن می‌نماید، از این رو شب به‌نوعی پرنور باقی می‌ماند. علاقه‌مندان به تماشای این پدیده می‌توانند تور مسکو سنت پترزبورگ رزرو کرده و این تجربه به‌یاد ماندنی را تماشا کنند.

 

چه زمانی میتوانیم برای مشاهده پدیده شب های سفید به روسیه سفر کنیم؟

تجربه شب‌های سفید در روسیه در اوایل خرداد تا اوایل تیر در شهرهای شمالی این کشور واقع می‌شود. بهترین زمان برای سفر و شاهد شدن این پدیده جذاب، از ۲۱ خرداد تا ۱۱ تیر است. این بازه زمانی فرصت مناسبی است تا در طول سفر خود تجربه‌ای بی‌نظیر و متفاوت را به دست آورید.

 

تماشای خاطره انگیز شب های سفید از رودخانه نوا

اگر تصمیم به سفر با تور روسیه را در تاریخ دقیق شب‌های سفید این کشور گرفته‌اید، حتما قایق‌سواری روی رودخانه نوا را در برنامه‌ی خود قرار دهید. تور قایق‌سواری روی رودخانه نوا معمولا در این تاریخ‌ها برگزار می‌شود، زمانی که پلهای متحرک روی رودخانه باز و بسته می‌شوند. در روزهایی که شب‌های سفید روسیه رخ می‌دهد، این تجربه منحصربه‌فرد به شما چشم اندازی بسیار دیدنی ارائه می‌دهد. آسمان آبی و افق تقریباً صورتی، به همراه انعکاس نورها بر روی آب رودخانه، فضایی رویایی را برای شما خلق می‌کند. این تجربه بی‌نظیر را به هیچ عنوان فراموش نخواهید کرد.

 

 

شب‌های سفید و جشن بادبان سرخ در شهر سن پترزبورگ

در جشن بادبان سرخ، آتش‌بازی‌های پرشوری برگزار می‌شود که به عنوان جشن پایان مدارس هر سال در سن پترزبورگ برگزار می‌شود. این سنت پس از پایان جنگ جهانی دوم شکل گرفت. در زمانی که تمام مدارس برای برگزاری این جشن سالیانه متحد شدند و نماد آن هم کتاب معروف "بادبان سرخ" نوشته الکساندر گرین شد.

در آن زمان، یک قایق با بادبان سرخ از خاکریز انگلیس به سوی کاخ زمستانی حرکت می‌کرد و این مراسم به یک سنت تبدیل شد که هر سال در پایان ماه جولای به مناسبت پایان مدارس برگزار می‌شود. پس از ساخت فیلمی با همین عنوان توسط آناستازیا، محبوبیت کتاب "بادبان سرخ" و این جشن در سال ۱۹۶۱ دو چندان شد.

 

تماشای پدیده شب های سفید با رزرو تور روسیه آرزوی سفر

خرید تورهای مسافرتی ترکیبی خارجی، از طریق آژانس مسافرتی آرزوی سفر، فرصتی عالی برای سفرهای شگفت‌انگیز را فراهم می‌آورد. این آژانس، ارزانترین پکیج‌های تور به روسیه، استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، دبی، مالزی، تایلند، چین و تورهای لوکس و لاکچری را ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و رزرو، می‌توانید به وبسایت آژانس مسافرتی آرزوی سفر به آدرس www.arezoosafar.com مراجعه کنید.

 

ارسال نظر