شناسه خبر: ۱۶۲۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد

حوادث مربوط به غرق شدگی در خراسان رضوی چهار برابر افزایش یافت

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان موارد مصدومیت ناشی از غرق شدگی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی طی چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چهار برابری داشته است.

حوادث مربوط به غرق شدگی در خراسان رضوی چهار برابر افزایش یافت

به گزارش مشهد فوری؛ دکتر علی یزدانی افزود: از فروردین ماه تا پایان تیرماه امسال ۳۲ مورد مصدومیت ناشی از حوادث غرق شدگی به اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام شده است که از این تعداد هفت نفر در محل فوت کرده بودند و ۲۵ مصدوم نیز با آمبولانس های اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در چهار ماهه نخست امسال مشخص شد که کمترین سن قربانی غرق شدگی مربوط به ۲ پسر و یک دختر یک ساله و بیشترین سن مربوط به مردی ۷۲ ساله بوده است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استخرهای کشاورزی هر چند برای ذخیره‌سازی آب ساخته می‌شوند اما در برخی مواقع حادثه می‌آفرینند و جان افرادی را که برای شنا و ماهیگیری به آنجا می‌روند می‌گیرند و در این حوادث، بیشتر کسانی که جان خود را در استخرهای کشاورزی از دست می‌دهند، کودکان و نوجوانان هستند که یا به خاطر شنا و یا به دلایل دیگر در این نوع استخرها غرق می‌شوند.

یزدانی افزود: باید عموم مردم هشدارهای متعدد در خصوص غرق شدگی و پرهیز از شنا در محل‌های نا ایمن و استخرهای غیرمجاز در ویلاها و باغ‌ها و زمین های کشاورزی را جدی بگیرند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۸ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه‌روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

 

ارسال نظر