شناسه خبر: ۱۶۲۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد

دستگیری متهم به 8 فقره اخاذی در پوشش مامور در شرق مشهد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد یک مامورنما متهم به 8 فقره اخاذی در محدوده شرق مشهد دسنگیرشد.

دستگیری متهم به 8 فقره اخاذی در پوشش مامور در شرق مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ سرهنگ مصطفی صادقی رئیس پلیس آگاهی مشهد مقدس در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی گزارش چند فقره پرونده اخاذی از شهروندان توسط راننده یک دستگاه پژو در محدوده شرق شهر مشهد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مشهد با بررسی اظهارات مالباختگان و بدست آوردن مشخصات ظاهری متهم تحقیقات میدانی خود را آغاز و سرانجام مخفیگاه او را در یکی از مناطق مشهد شناسایی کردند. وی بیان داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاه با هماهنگی قضائی وارد عمل شدند و ضمن دستگیری او در بازرسی از محل یک قبضه چاقو و تعداد زیادی از اموال اخاذی شده شامل 3 دستگاه تلفن همراه آیفون و 2 دستگاه ساعت نفیس مسروقه کشف کردند.

سرهنگ صادقی بیان داشت: متهم 40ساله در بازجوئی های به عمل آمده به 8 فقره اخاذی از شهروندان در شرق شهر مشهد اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس آگاهی مشهد مقدس در ادامه از شهروندان خواست موارد ذیل جهت پیشگیری از اخاذی از سوی مامورنما ها راجدی بگیرند: -شگرد مامورنما ها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کردند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می کنند. -عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور است که در چنین مواقع حتماً خونسردی خود را حفظ و حتماً از آن ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع رسانی کنند.

 

ارسال نظر