شناسه خبر: ۱۶۲۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد

دستگیری جوان مامورنما با 6 فقره اخاذی

با تلاش ماموران کلانتری "شهرک فراجا" مشهد متهم به 6 فقره اخاذی تحت عنوان مامور به دام افتاد.

دستگیری جوان مامورنما با 6 فقره اخاذی

به گزارش مشهد فوری؛ سرهنگ احمد نگهبان فرمانده انتظامی کلان شهر مشهد در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی گزارش چند فقره اخاذی از شهروندان توسط جوانی مامور نما در محدوده شهرک فراجا، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران کلانتری شهرک فراجا با بدست آوردن مشخصات ظاهری متهم که با عنوان مامور از شهروندان اخاذی می کرد ،تحقیقات میدانی خود را آغاز و سرانجام او را روز در حال پرسه زنی در یکی از خیابان های حوزه استحفاظی مشاهده و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ نگهبان عنوان کرد: متهم در بازجوئی های به عمل آمده به 6 فقره اخاذی تحت عنوان مامور اعتراف و پس از پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

وی در ادامه از شهروندان خواست موارد ذیل جهت پیشگیری از اخاذی از سوی مامورنما ها جدی بگیرند: -شگرد مامورنماها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کردند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می کنند. -عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور است که در چنین مواقع حتماً خونسردی خود را حفظ و حتماً از آن ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع رسانی کنند.

 

ارسال نظر