شناسه خبر: ۱۶۱۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

کاهش ۲۶ درصدی میزان تولید گوشت قرمز در خراسان رضوی

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان گوشت قرمز تولیدی استان در ۹ ماهه سال جاری با احتساب دام خروجی ۵۷ هزار تن بوده و ۲۶ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۲۶ درصدی میزان تولید گوشت قرمز در خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری؛ احمد داوطلب در خصوص میزان ورود و خروج دام سبک و سنگین به استان اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۶۶۷۹ راس دام سنگین شامل گاو و گوساله به استان وارد و ۸۲۶۲ راس دام خارج شده، این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۵۷۴۶ ورودی و ۱۷ هزار و ۱۵۴ خروجی دام بوده که در میزان ورودی ۱۶ درصد افزایش و در خروجی ۵۱ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میزان کشتار گاو و گوساله در ۹ ماهه سال جاری ۶۵ هزار و ۴۵۷ راس و در مدت مشابه سال گذشته ۸۳ هزار و ۸۹۷ راس بوده، بنابراین تعداد دام سنگین کشتارشده در کشتارگاه‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد و میزان گوشت حاصل از کشتار ۱۵ درصد کاهش داشته است.

داوطلب بیان کرد: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۸۴ هزار و ۹۶۳ راس دام سبک شامل گوسفند و بز به استان وارد و ۳۸۴ هزار و ۶۶۰ راس دام از استان خارج شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۸ هزار و ۹۵۸ راس ورودی و ۹۵۳ هزار و ۱۶۵ راس خروجی دام بوده، بنابراین شاهد افزایش ۳ درصدی در ورود دام و کاهش ۵۹ درصدی در خروج دام سبک هستیم.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: میزان کشتار گوسفند و بز در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۷۴ راس و در سال گذشته یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۷۰۴ راس بوده، بنابراین تعداد کشتار گوسفند و بز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد و میزان گوشت حاصل از کشتار دام سبک در کشتارگاه‌های استان نیز ۸.۵ درصد کاهش داشته است. همچنین در میانگین لاشه‎‌های دام سبک نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۸ درصدی مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: میزان گوشت حاصل از کشتار دام سبک و سنگین در سطح کشتارگاه‌های دام استان نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است. میزان گوشت قرمز تولیدی استان در ۹ ماه سال جاری با احتساب دام خروجی ۵۷ هزار تن بوده و ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین میزان گوشت استحصالی در کشتارگاه‌های سطح استان حاصل از کشتار دام در سال جاری ۵۰ هزار و ۱۱۵ تن بوده که در این زمینه ۱۱ درصد کاهش داشته‌ایم.

 

منبع : ایسنا

 

ارسال نظر