شناسه خبر: ۱۶۱۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد

رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد: برخورد با جاعلان سکه بازدارنده نیست

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: جرایمی که برای برخورد با جاعلان و سازندگان سکه‌های طلای تقلبی در نظر گرفته شده است، بازدارنده نیست.

رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد: برخورد با جاعلان سکه بازدارنده نیست

به گزارش مشهد فوری؛ یوسف تقی زادگان با اشاره به عرضه سکه های تقلبی در بازار مشهد، افزود: برخی از سکه های تقلبی، از جنس طلا هستند اما ضرب آنها غیربانکی است، برخی دیگر نیز نقره بوده و روکش طلای سفید را دارند.

وی بیان کرد: چندی قبل سه باند بزرگ از جاعلان یا متقلبان سکه در بازار مشهد شناسایی و متلاشی شدند اما هنوز این افراد در بازار وجود دارند، راه حل جمع‌آوری جاعلان در نظر گرفتن جرایم بازدارنده از سوی دستگاه قضا است زیرا جرایم فعلی فقط نقدی بوده و حبس ندارد.

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد به موضوع ضرب سکه توسط بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی ضرب سکه را با همان نمونه سال ۱۳۸۶ انجام می دهد و تفاوت نرخ کنونی آن با نرخ سکه ضرب غیربانکی در هر سکه ۴۰ میلیون ریال است، بانک مرکزی بضاعت آن را ندارد که سکه را سالانه ضرب کند.

وی تاکید کرد: بهتر است برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، قالبهای ضرب سکه تغییر نکند و بانک مرکزی تولید سکه را با همان ضرب سال ۱۳۸۶ ادامه دهد زیرا در غیر این صورت فاصله بین نرخ سکه ضرب بانک مرکزی با سکه ضرب غیربانکی بیش از ۴۰ میلیون ریال می شود.

تقی زادگان با انتقاد از نبود پوشش معاملات سکه زیر نظر اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد ادامه داد: بانک مرکزی مجوز فروش سکه را به صرافان در مشهد داده است، در حالی که صرافان متخصص سکه نیستند و این تخصص در اختیار اتحادیه است، هم اینک اتحادیه طلا در تهران خرید و فروش سکه را در اختیار دارد اما این مهم در مشهد اجرا نشده است.

حضور فعال دانش بنیانها در نمایشگاه طلای مشهد

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد در ارتباط با هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، فیروزه، ساعت، گوهرسنگ ها، ماشین آلات و صنایع وابسته که ۹ تا ۱۲ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار شد، گفت: مولفه برجسته این نمایشگاه حضور شرکتهای دانش بنیانی بود که دست به ابداعات جدیدی در حوزه ساخت ماشین آلات حوزه طلا زده بودند.

تقی زادگان اظهار کرد: یکی از دستگاه های تراش، ذول و جوشکاری طلا که توسط یکی از شرکتهای دانش بنیان در این نمایشگاه ارایه شده بود، با آب به عنوان سوخت اصلی کار می کرد که یکی از شرکتهای دانش بنیان استان یزد ساخته بود و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وی بیان کرد: این نمایشگاه به مدت چهار روز برگزار و با حضور پرشور مردم و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی همراه بود و شرکتهای تولیدی از کشورهای اروپایی و آسیایی مانند ترکیه، ایتالیا و هندوستان که نمایندگی فروش در ایران داشتند نیز در این نمایشگاه شرکت کردند، گروهی از تاجران افغانستان نیز که در این رویداد شرکت کرده بودند از فعالان اقتصادی مشهد برای حضور در نمایشگاه مشابهی در کابل که قرار است بهمن ماه امسال برگزار شود، دعوت به عمل آوردند.

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد افزود: در کنار این نمایشگاه سومین میز توسعه کشوری صنعت طلا، نقره و جواهر کشور با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت نیز برگزار شد که خواسته های صنعتگران در آن میز مطرح و قول مساعدت برای پیگیری و تحقق آنها از سوی مسوولان داده شد.

وی با اشاره به حضور همه سازندگان و اتحادیه های طلا استانهای کشور و مسوولان مرتبط با این صنعت در نمایشگاه گفت: مشهد از نظر نقره جایگاه برجسته ای در کشور دارد، به طوریکه ۲ هزار کارگاه نقره سازی در آن فعالیت می کنند، درخواست مسلم این اتحادیه از مسوولان افزایش صادرات مصنوعات طلا و نقره است، به طوریکه از صادرات سه کیلو فعلی آن به صورت چمدانی به ۱۰ کیلو افزایش یابد.

 

منبع : ایرنا

 

ارسال نظر