شناسه خبر: ۱۶۱۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد

افزایش همکاری‌های دوجانبه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و آزاد چابهار

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: همکاری‌های دوجانبه در سطوح مختلف بین منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و منطقه آزاد چابهار افزایش خواهد یافت.

افزایش همکاری‌های دوجانبه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و آزاد چابهار

به گزارش مشهد فوری؛ امیر مقدم مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهارداشت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به دلیل قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی و همجواری با ولایت هرات که یکی از قطب‌های اصلی اقتصاد افغانستان می‌باشد، بر اهمیت این منطقه افزوده است.

وی افزود: افزایش تعاملات دوجانبه بین منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و منطقه آزاد چابهار باعث توسعه تجارت در محور کریدور شرق کشور خواهد شد. منافع ملی ما ایجاب می‌کند که افغانستان کشوری امن و دارای امنیت پایدار باشد و یکی از راهکارهای ایجاد امنیت در افغانستان قرار گرفتن افغانستان در مسیر ترانزیت کالا و مسافر است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: کشورهای cis به علاوه افغانستان که همگی محاط در خشکی هستند نیازمند استفاده از شبکه‌های حمل و نقلی ما برای اتصال به خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند هستند و مناسبترین مسیر کردیدور شرق نقطه شروع و خاتمه بندر چابهار است. ما این آمادگی را داریم در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون دفتر همکاری‌های منطقه آزاد چابهار با تمام امکانات راه‌اندازی و ایجاد کنیم.

امیر مقدم نیز در این دیدار اظهار داشت: همه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منافع مشترک با یکدیگر دارند و باید کنسرسیوم همکاری‌ها در مناطق ایجاد شود. مناطق بایستی پل ارتباطی با یکدیگر باشند و نرخ تجارت گردشگری و اقتصاد خود را گسترش دهند.

وی گفت: ایجاد آژانس کسب و کار مشترک دو منطقه می تواند نقش مهمی در توسعه همکاری های دوجانبه منطقه آزاد چابهار و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون داشته باشد. ما این آمادگی را داریم تفاهم نامه های مختلفی از قبیل گردشگری، بازرگانی فی مابین دو منطقه منعقد گردد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ضمن ابراز خرسندی از همکاری منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در زمینه ایجاد دفتر منطقه آزاد چابهار در دوغارون خاطرنشان کرد: ما هم این آمادگی را داریم تا دفتر منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در چابهار را راه‌اندازی کنیم.

 

ارسال نظر