شناسه خبر: ۱۶۱۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی خبر داد

تنش‌زدایی آب شرب از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تمام جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار طی ۳سال آینده تحت پوشش خدمات آبفا قرار می‌گیرند و از فهرست روستاهای مواجه با تنش آب شرب خارج می‌شوند.

تنش‌زدایی آب شرب از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری؛ حسین امامی اظهار کرد: این شرکت در حال حاضر به یک میلیون و ۵۴۴ هزار مشترک شهری و روستایی خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: از این تعداد یک میلیون و ۱۵ هزار نفر معادل ۷۶ درصد را مشترکان شهری و ۵۲۹ هزار مشترک معادل ۲۴ درصد را مشترکان روستایی تشکیل می‌دهند.

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مشترکان شهری تحت پوشش آبفا قرار دارند، این عدد را برای مشترکان روستایی در سال قبل ۷۲.۵ درصد اعلام و اظهار کرد: با اجرای جهاد آب‌رسانی که همزمان با کشور در خراسان رضوی عملیاتی شد تمام جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار طی ۳ سال آینده تحت پوشش خدمات آبفا قرار می‌گیرند و از فهرست روستاهای مواجه با تنش آب شرب خارج می‌شوند.

وی اظهار کرد: در کنار این عملیات گسترده که در ۱۲۱روستای کم برخوردار و غالباً دوردست خراسان رضوی با ۱۰۶ هزار نفر جمعیت در حال انجام است، خیرین هم وارد عرصه آب‌رسانی به روستاها شده‌اند.

امامی با بیان اینکه در فاز دوم جهاد آب‌رسانی هم ۷۷۰ روستای دیگر از چالش تنش آب خارج می‌شوند، افزود: ۷۱۴۰ روستا با ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار در سطح کشور در قالب طرح جهاد آب‌رسانی دولت از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد که سهم خراسان رضوی از تعداد روستاها حدود ۱.۷ درصد و منابع مالی طرح ۲.۸۴ درصد است.

 

ارسال نظر