شناسه خبر: ۱۶۱۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد:

زلزله‌های اخیر در تایباد خسارتی به چاه‌های کشاورزی وارد نکرده است

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: زلزله‌های پیاپی یک هفته گذشته تاکنون خسارتی به قنات، چاه‌های کشاورزی و دامداری‌های شهرستان وارد نکرده است.

زلزله‌های اخیر در تایباد خسارتی به چاه‌های کشاورزی وارد نکرده است

به گزارش مشهد فوری جواد اعتضادی اظهار کرد: از شنبه هفته گذشته تا کنون شرق خراسان به ویژه شهرستان تایباد بر اثر زمین لرزه‌های شدید ولایت هرات تحت تأثیر قرار گرفته و شاهد چندین زمین لرزه بوده، با این حال تا این لحظه هیچ خسارتی به قنات و چاه‌های کشاورزی شهرستان وارد نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: معمولاً در زلزله‌ها عمده خسارت وارد شده به قنات و چاه‌های کشاورزی است که خوشبختانه تا کنون گزارشی از خسارت به قنوات و ۳۳۱ حلقه چاه کشاورزی دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه کاهش آبدهی قنات و چاه‌های کشاورزی از نشانه‌های مهم خسارت است؛ گفت: ممکن است بر اثر زمین لرزه و پس لرزه‌های احتمالی آینده گزارشاتی از این منابع دریافت شود، بنابراین امیدواریم انرژی زمین در این منطقه تخلیه شده باشد و دیگر شاهد زمین لرزه نباشیم.

اعتضادی در خصوص نگرانی دوم بخش کشاورزی شهرستان گفت: دومین نگرانی ما در بخش کشاورزی و دامپروری در مواقع زلزله دامداری‌های روستایی است که معمولاً سازه‌های مستحکمی ندارند و عمدتاً در خانه‌های گلی یا سازه‌های غیر مهندسی نگهداری می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد اضافه کرد: خوشبختانه تا این لحظه در خصوص گزارشی از خسارت به دامداری‌های شهرستان نداشتیم.

 

ارسال نظر