شناسه خبر: ۱۶۱۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد

صادرات کالا از مرز دوغارون خراسان رضوی به افغانستان ۵ درصد افزایش یافت

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: ۶۴۳ هزار و ۶۸۶ تن انواع کالا طی نیمه نخست امسال از این پایانه به افغانستان صادرات شد که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش داشته است.

صادرات کالا از مرز دوغارون خراسان رضوی به افغانستان ۵ درصد افزایش یافت

به گزارش مشهد فوری؛ اسماعیل پورعابد اظهار کرد: این میزان صادرات کالا با ۲۴ هزار و ۴۸۸ دستگاه ناوگان حمل و نقل ایرانی و افغانستانی به سمت این کشور و بازارهای هدف آن ارسال شده است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد ادامه داد: همچنین در همین بازه زمانی ۲۷۷ هزار و ۶۸۱ تن انواع کالا با ۱۲ هزار و ۹۸۷ دستگاه کامیون به سمت افغانستان ترانزیت شد که نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی به واردات کالا از سمت افغانستان به این پایانه مرزی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، پنج هزار و ۳۰۲ تن انواع کالا با ۲۲۵ دستگاه کامیون وارد پایانه مرزی دوغارون شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر افزایش داشته است.

پورعابد با بیان اینکه ترانزیت ورودی کالا به پایانه مرزی دوغارون در نیمه نخست امسال افزایش داشته است، تصریح کرد: کالاهای ترانزیت ورودی به پایانه مرزی دوغارون در نیمه اول سال جاری افزون بر ۱۵۱ هزار و ۴۶۳ تن بوده که ۱۰۵ درصد افزایش را از آن خود کرده است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد با اشاره به میانگین خروج روزانه ناوگان حمل و نقل از پایانه مرزی دوغارون به سمت کشور افغانستان اظهار کرد: روزانه افزون بر ۲۷۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از طریق پایانه مرزی دوغارون به سمت افغانستان خارج می‌شوند.

وی بیان کرد: انواع مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع از مهم ترین اقلام صادراتی به افغانستان است، پایانه مرزی دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

پورعابد ادامه داد: این پایانه رتبه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه سوم صادرات را بین پایانه‌های خروجی کشور دارد و ۹ درصد از سهم صادرات کشور را از آن خود کرده است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: در بخش مسافری، روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد داشته اند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر به صورت قانونی از طریق معبر رسمی دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می‌شوند.

وی اضافه کرد: هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و پایانه مرزی دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

 

ارسال نظر