شناسه خبر: ۱۶۲۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد

لوازم یدکی سوناتا

لوازم یدکی سوناتا, قطعات متفاوتی هستند که برای بهبود عملکرد خودروی سوناتا مورد استفاده قرار می گیرند.

لوازم یدکی سوناتا

مسئله تامین قطعات سوناتا برای دارندگان این خودرو بسیار حائز اهمیت می باشد, زیرا استفاده از یک قطعه به مدت طولانی, رفته رفته کیفیت آن را کاهش داده و نیاز به خرید قطعات جدید است. در این مطلب قصد داریم مطالب مفیدی را درمورد لوازم یدکی سوناتا ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

انواع لوازم یدکی سوناتا

لوازم یدکی سوناتا, انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها نقش مهمی را در خودروی شما ایفا می کند. انواع لوازم یدکی سوناتا شامل, قطعات سیستم تعلیق, قطعات سیستم ترمز, قطعات برقی, لوازم بدنه و لوازم مصرفی خودرو می باشند.

  • لوازم موتوری سوناتا شامل تسمه ها, شمع و روغن موتور, پمپ ها و... است.
  • قطعات سیستم ترمز سوناتا شامل لنت ترمز, روغن ترمز, دیسک های ترمز و.... هستند.
  • قطعات سیستم تعلیق شامل بوش ها, کمک فنر ها و میل های تعادل هستند.
  • لوازم برقی سوناتا شامل باتری, دینام, سیستم های الکترونیکی و.... هستند.
  • لوازم بدنه سوناتا شامل آینه ها, چراغ ها, سپر ها و.... هستند.

خرید لوازم یدکی سوناتا

خرید لوازم یدکی سوناتا یکی مسائل بسیار مهم است که نیاز به دقت و توجه فراوانی دارد. مشتریان معمولا قبل از خرید قطعه مورد نظر خود تحقیقاتی انجام می دهند و از نظرات دیگران استفاده می کنند تا بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

در هنگام خرید لوازم یدکی سوناتا توصیه می کنیم, به کیفیت و اصل بودن قطعه ی مورد نظر توجه داشته باشید. چرا که قطعات اصل و با کیفیت باعث بهبود عملکرد و افزایش طول عمر خودروی شما می شوند و استفاده از قطعات فیک در آینده آسیب هایی را به خودروی شما وارد خواهد کرد و همچنین هزینه های بیشتری را برای شما اعمال می کند.

بهتر است برای خرید لوازم یدکی سوناتا به مراکز و فروشگاه های معتبر که خدمات پس از فروش ارائه می دهند و دارای ضمانت نامه هستند مراجعه نمایید و در صورت امکان قبل از خرید تمامی قطعات با یک کارشناس فنی مشورت نمایید.

قیمت قطعات سوناتا

قیمت لوازم یدکی سوناتا ثابت نیست و به عوامل مختلفی از جمله نوع قطعه, مدل خودرو و کیفیت ان بستگی دارد. همچنین این عوامل در هزینه های نگهداری و تعمیر خودرو, تفاوت های قابل توجهی را اعمال می کنند. برای اطلاع از لیست قیمت انواع لوازم یدکی سوناتا می توانید به سایت های معتبر مراجعه نمایید و همچنین با مراجعه حضوری به مراکز فروش لوازم یدکی, به طور دقیق از قیمت تمامی قطعات سوناتا آگاه شوید.

تاریخچه خودروی سوناتا

Picture3

یکی از معروف ترین خودروهای تولید شده توسط شرکت هیوندای موتور, خودروی سوناتا است. اولین نسل از خودروی سوناتا در سال 1985 تولید شد که یک سدان خانوادگی متوسط است و در بازار جهانی به فروش رسید.

نسل دوم خودروی سوناتا با طراحی جدیدتر و امکانات بیشتر برای اولین بار در سال 1988 طراحی و تولید شد و همچنین نسل سوم این خودرو در سال 1993 تولید شد و در این نسل تلاش کرد با خودروهای مشابهی از جمله خودروهای ژاپنی و اروپایی رقابت کند  و از این طریق به جایگاه بهتری در بازار جهانی برسد. تولید نسل های جدیدتر خودروی سوناتا تاکنون ادامه یافته و آخرین نسل آن یعنی نسل هشتم سوناتا در سال 2020 طراحی و تولید شد.

مشخصات فنی خودروی سوناتا

خودروی سوناتا در طی سال های طراحی و تولید خود با مجموعه ای مشخصات فنی متفاوت و جدیدتری راهی بازار جهانی شد. از جمله مشخصات فنی هیوندای سوناتا می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • نوع موتور: خطی بنزینی
  • حجم موتور: 2.5 لیتر
  • قدرت موتور: 150 تا 245 اسب بخار
  • گشتاور: 245 نیوتن متر
  • گیربکس: 6 و 8 سرعته اتوماتیک
  • محور محرک: دیفرانسیل جلو
  • شتاب: 9 ثانیه
  • سرعت: 210 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت: 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • و....

طراحی داخلی و خارجی هیوندای سوناتا

Picture4

یکی از نقاط قوت خودروی هیوندای سوناتا, طراحی بی نظیر و شگفت انگیز آن است که توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب می کند. یکی از ویژگی های شگفت انگیز نسل های اخیر سوناتا جلوپنجره بزرگ و کرومی آن است که جلوه ی زیبایی را به این خودرو می بخشد. همچنین چراغ های ال ای دی آن که دارای طراحی باریک و کشیده ای است در نمای بیرونی این خودرو تاثیر مثبتی داشته است.

همچنین خودروی سوناتا با طیف گسترده ای از رنگ های بدنه به فروش می رسد که خریداران می توانند با توجه به سلیقه ی خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

هیوندای سوناتا دارای ویژگی های دیگری نیز می باشد که تمامی این ویژگی ها این سدان خانوادگی را به یکی از محبوب ترین خودرو ها در بازار جهانی تبدیل کرده است.

قطعات استوک سوناتا

امروزه به دلیل افزایش قیمت قطعات سوناتا در بازار, بسیاری از مردم به خرید قطعات استوک یا دست دوم روی می آورند. این قطعات یکی از گزینه های مناسب برای تعمیر و نگهداری خودروی سوناتا هستند. خرید قطعات استوک علاوه بر اینکه به کاهش هزینه ها کمک می کند, دسترسی به این قطعات نیز آسان است و همچنین به کاهش زباله های خودرویی و حفظ محیط زیست نیز کمک می کند.

قطعات استوک دارای معایبی نیز می باشند. به عنوان مثال این قطعات نسبت به قطعات نو عمر مفید کمتری دارند و ممکن است به زودی نیاز به تعویض آن داشته باشید.

کاز جمله معایب دیگر قطعات استوک می توانیم به کیفیت پایین برخی از این قطعات و عدم ضمانت انها اشاره داشته باشیم.

بنابراین در خرید قطعات استوک سوناتا باید دقت و توجه کافی داشته باشید تا دچار خسارت نشوید و هیچ گونه آسیبی به خودروی شما وارد نشود.

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی سوناتا

خرید اینترنتی لوازم یدکی سوناتا یکی از راهکارهای بسیار خوب برای کسانی است که حوصله ی گشت و گذار در شلوغی شهرها برای تهیه قطعات مورد نیاز خود را ندارند و ترجیح می دهند به صورت اینترنتی قطعات مورد نیاز خود را تامین نمایند.

اگر شما نیز قصد خرید اینترنتی لوازم یدکی سوناتا را دارید می توانید به وسیله ی یک سرچ ساده, قطعات مورد نیاز خود را از سایت های معتبر خریداری نمایید.

لوازم یدکی سوناتا در اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت ایران است که دارای نمایندگی های زیادی در زمینه فروش لوازم یدکی هیوندای می باشد. شما می توانید برای خرید انواع قطعات خودروی سوناتا به این نمایندگی ها مراجعه کرده و آنها را تهیه نمایید.

سوالات متداول

چگونه لیست قیمت لوازم یدکی سوناتا را مشاهده کنیم؟

برای مشاهده لیست قیمت انواع لوازم یدکی سوناتا می توانید به سایت های معتبر مراجعه نمایید و قیمت قطعه ی مورد نظر خود را بیابید.

چگونه قطعات اصل را از قطعات فیک تشخیص دهیم؟

شما می توانید با مقایسه قطعات, اصل یا فیک بودن آنها را تشخیص دهید. قطعات اصل معمولا دارای نشان استاندارد هستند و با قیمت های بالاتری در بازار عرضه می شوند.

سخن آخر

در این مطلب به ذکر اطلاعات مفید و کاربردی درباره لوازم یدکی سوناتا پرداختیم. شما می توانید با مطالعه ی کامل این مطلب قطعات مورد نیاز خود را به راحتی و با کیفیت بالا خریداری نمایید و از این طریق به بهبود عملکرد خودروی خود کمک کرده و عمر مفید آن را افزایش دهید.

 

 

ارسال نظر